kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
ادامه مواضع خصمانه شیطان بزرگ علیه انقلاب

وزارت خارجه آمریکا ایران را اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان خواند!

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه تروریسم که روز پنج‌شنبه منتشر شد، با تکرار ادعاهای اثبات نشده، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.



وزارت خارجه آمریکا در گزارش تازه‌ای که روز پنج‌شنبه منتشر کرد با تکرار ادعاهای اثبات ‌نشده ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.
به گزارش آسوشیتدپرس، گزارش سالانه تروریسم وزارت خارجه آمریکا ایران را علی‌رغم امضای توافق هسته‌ای با گروه 1+5 به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در حمایت از تروریسم قلمداد کرده است. در بخشی از این گزارش عنوان شده است که ایران در سال 2015 هم اصلی‌ترین حامی دولتی تروریسم در جهان باقی مانده و مجموعه‌ای از حمایت‌ها از جمله حمایت‌های مالی، آموزش و تجهیزات را به گروه‌هایی در سرتاسر جهان ارائه می‌کند.
به گزارش فارس، حمایت از حزب‌الله لبنان، گروه‌های مقاومت فلسطینی و گروه‌های عراقی از جمله مواردی است که در این گزارش از آن‌ها تحت عنوان حمایت از تروریسم یاد شده است.
واشنگتن، در این گزارش علاوه بر این، مدعی شده که علی‌رغم گسترش دامنه فعالیت داعش بین سال‌های 2014 تا 2015، وقوع حملات تروریستی به نسبت سال گذشته کاهش یافته است.
 یادآوری کمک‌های آمریکا به صدام
جمهوری اسلامی ایران، قاطعانه ادعاها درباره حمایت از فعالیت‌های تروریستی را رد می‌کند. تهران ضمن یادآوری کمک‌های آمریکا به صدام، دیکتاتور عراق در جریان حمله شیمیایی به روستای حلبچه می‌گوید که خود قربانی تروریسم است. نشریه «فارین پالیسی» چند سال پیش در گزارشی اختصاصی با استناد به اسناد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) فاش کرد که آمریکا از حملات شیمیایی عراق به ایران مطلع بوده و حتی با دادن تصاویر ماهواره‌ای به «صدام حسین» در این حملات کمک می‌کرده است.
 بزرگ‌ترین تروریست‌های قرن در دامن آمریکا
«محمدحسن آصفری» نماینده سابق اراک در مجلس شورای اسلامی در خصوص گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا که در آن ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده‌ است، اظهار داشت: اینگونه اقدامات آمریکایی‌ها یک جوک بیشتر نیست. آصفری افزود: هیچکس جنایات آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی که دست به کشتار زنان و کودکان بی‌گناه ‌می‌زند را فراموش نمی‌کند. وی با تاکید بر اینکه پرورش گروه تروریستی داعش با مجوز آمریکا بوده است، تصریح کرد: فعالیت‌های گروه تروریستی داعش و همچنین حمله عربستان سعودی به مردم بی‌گناه یمن با چراغ سبز آمریکایی‌ها و حمایت دولت آمریکا صورت گرفته است.
این نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سابقه جنایات آمریکایی‌ها علیه مردم دنیا بر کسی پوشیده نیست، عنوان کرد: کشتار صدها هزار نفر از مردم هیروشیما و ویتنام از جمله جنایات آمریکایی‌ها است که امروز حتی حاضر نیستند از بازماندگان این قربانیان عذرخواهی کنند.
آصفری ادامه داد: همه اینها نشان از این دارد که آمریکایی‌ها در دامن خود بزرگ‌ترین تروریست‌های قرن‌ها را می‌پرورانند و از آنها حمایت می‌کنند.
 حمایت ایران
از نهضت‌های مقاومت
«محمدحسن قدیری‌ابیانه» کارشناس مسائل استراتژیک نیز در خصوص گزارش اخیر وزارت خارجه آمریکا که در آن ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده، عنوان کرد: آمریکایی‌ها همواره برای کارهای زشت خود از لغات مثبت استفاده کرده و کارهای خوب مخالفان خود را با الفاظ زشت لقب می‌دهند. قدیری ابیانه افزود: آمریکایی‌ها قتل عام فلسطینی‌ها را حق پاسخگویی برای اسرائیل عنوان کرده و حمایتشان از تروریست‌ها را حمایت از مقاومت می‌نامند. آنها توطئه برای براندازی دولت‌های دموکراتیک و منتخب ملت‌ها را دفاع از آزادی و دموکراسی نامیده و در مقابل حمایت کشورهای رقیب از نهضت‌های مقاومت را تروریسم می‌خوانند.
«اسماعیل کوثری» کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این موضوع گفت: برخی از مسئولان براساس خوش خیالی و خوش باوری که به آمریکایی‌ها داشتند نمی‌خواستند قبول کنند که آمریکایی‌ها بدعهدند و نمی‌خواستند بپذیرند که آنها زیر توافق خودشان می‌زنند اما الان مردم دیگر متوجه بدعهدی طرف مقابل شدند و مسئولان هم حداقل باید توجه داشته باشند که به آمریکا نمی‌شود اعتماد کرد.
 مشکل آمریکا با ما
 بر سر انقلابی بودن است
«عبدالرضا عزیزی» نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مشکل آمریکا با ایران نه بر سر انرژی هسته‌ای و نه موشکی است بلکه آنها با انقلابی بودن و اسلامی بودن ما مشکل دارند و قطعاً آمریکا با جمهوری اسلامی رفتار صادقانه نخواهد داشت.
«حمیدرضا فولادگر» نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا علیه ایران اظهار داشت: در رویارویی ما با نظام غربی و خصوصاً آمریکا از ابتدای انقلاب تاکنون ثابت شده است که هرگاه از موضع ضعف وارد شدیم آنها چند قدم جلو آمدند و هر گاه از موضع مقتدرانه وارد شدیم سعی کردند خود را با ما هماهنگ کنند.
 ساده لوحی سیاسی
«محمدصادق کوشکی» کارشناس مسائل سیاسی نیز در این خصوص گفت: قبل از توافق ژنو، منتقدان روند مذاکراه با آمریکا این را به صراحت بیان کردند که حتی اگر ما در قضیه هسته‌ای عقب‌نشینی کنیم و به طرف مقابل امتیاز بدهیم، دومین پرونده آنها بحث حقوق بشر و تروریسم خواهد بود. «سیامک مره‌صدق» نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتهام‌زنی‌ آمریکا به ایران در خصوص حمایت از گروه‌های تروریستی در گزارش سالانه وزارت امور خارجه این کشور گفت: اگر کسی فکر کند آمریکا از ما تعریف خواهد کرد، در بهترین حالت دچار ساده‌لوحی سیاسی شده است.