kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۶۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
در واکنش به هجمه‌ها علیه نیروهای مقاومت

بسیج مردمی: عملیات نابودی داعش در فلوجه با قدرت ادامه می‌یابد

همزمان با گام‌های بلند نیروهای مسلح عراق برای نابودی «داعش» در «فلوجه»، «حیدرعبادی» از جانب کشورهای حامی داعش تحت فشار قرار گرفته؛ در همین حال، بسیج مردمی اعلام کرد، عملیات علیه تکفیری‌ها در فلوجه بدون توقف و با قدرت ادامه می‌یابد.

سرویس خارجی-

همانطور که انتظار می‌رفت، کشورهای حامی «داعش» با مشاهده سقوط آخرین سنگرهای این گروه تروریستی در شهر «فلوجه»، به دست و پا افتادند و فشارها بر «حیدرعبادی» نخست‌وزیر عراق را برای توقف این عملیات افزودند.
کشورهای حامی تروریسم تبلیغات گسترده‌ای را علیه نیروهای بسیج مردمی به راه انداخته‌اند و با نام بردن از این نیرو تحت عنوان «شبه نظامیان شیعه» و انتساب تهمت‌های جور واجور به آن، مثل قتل و غارت در فلوجه، از حیدر عبادی نخست‌وزیر عراق خواستند که به عملیات در این شهر پایان! دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس، جنبش «عصائب اهل حق» که بخشی از نیروهای بسیج مردمی را تشکیل می‌دهد، با صدور بیانیه‌ای، به این فشارها واکنش نشان داده است؛ «جواد الطلیباوی» سخنگوی این جنبش در بیانیه فوق اعلام کرده، «نباید در مقابل این فشارها تسلیم شد و باید به اراده مردم (برای مبارزه با تروریسم) احترام گذاشت.»
در این بیانیه همچنین آمده است: «عملیات آزادسازی فلوجه طی دو روز گذشته (جمعه و پنجشنبه) حالت بی‌تحرکی به خود گرفت. ما از عبادی می‌خواهیم به فشارهای خارجی تن ندهد و به اراده مردم عراق برای آزادی خاک این کشور از تروریست‌ها احترام بگذارد.
ما همچنان دست فرمانده کل نیروهای مسلح را برای اجرای اراده مردم و خلاص شدن از حملات تروریستی می‌فشاریم.»
در بغداد نیز روز جمعه هزاران نفر از مردم با برگزاری تظاهرات در میدان «التحریر»، حمایت خود رااز نیروهای مسلح و بسیج مردمی در مبارزه با داعش در فلوجه اعلام کردند.
 در این تظاهرات اقشار مختلف مردم حضور داشتند و برخی نیز با لباس کار خود در تظاهرات حاضر شدند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز گزارش داده، «یوسف الکلابی» سخنگوی امنیتی نیروهای «بسیج مردمی» اعلام کرده: «عملیات آزادسازی فلوجه بدون توقف و هیچ گونه تأخیری ادامه دارد.»
وی گفت: «نخست‌وزیر طی دیدار با فرماندهان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) و مقامات امنیتی در مقر عملیات فلوجه تأکید کرده که در مقابل هر گونه فشاری مقابله و ایستادگی خواهد کرد.» عبادی گفت: نجات خانواده‌ها و آزادسازی کامل عراق، منافع ملی ما است که از آن نخواهیم گذشت.
اهتزاز پرچم عراق
 در الصقلاویه
نیروهای ارتش عراق اما دیروز توانستند پس از چند روز نبرد، داعش را در الصقلاویه شکست بدهند و پرچم این کشور را بر فراز ساختمان‌های دولتی این شهر به اهتزاز درآورند. الصقلاویه در شمال فلوجه قرار دارد.
در فلوجه نیز براثر بمباران هوایی مرکز فرماندهی داعش، فرمانده این مرکز به همراه شماری از تروریست‌ها کشته و به هلاکت رسیدند.
نیروهای مسلح عراق نیز جمعه وارد شهرک «الشهدا» در جنوب فلوجه شدند.
در این میان، نیروهای بسیج مردمی بیشتر روی خروج خانواده‌های عراقی از مناطق درگیری متمرکز شده‌اند و البته، همزمان با آن، به پیشروی خود و در هم کوبیدن مواضع داعش نیز ادامه می‌دهند.
«عبدالمهدی الکربلایی» نیز در نماز جمعه کربلا با اشاره به عملیات فلوجه، بر لزوم حفظ حقوق و حرمت مردم عادی در این شهر تأکید کرده است. از بغداد نیز خبر رسیده، یک تروریست انتحاری با انفجار بمب در شمال این شهر، پنج نفر را شهید و 15 تن دیگر را زخمی کرده است.