kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۶۰۴
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷

پاسخ دندان‌شکن نمایندگان پارلمان عراق به لفاظی‌های آل‌سعود علیه بسیج مردمی

واکنش عجیب سفیر سعودی در بغداد علیه نیروهای بسیج مردمی عراق آن هم همزمان با قلع و قمع تکفیری‌ها از سوی آنها، واکنش تند نمایندگان مجلس عراق را به دنبال داشته است.



«کامل الزیدی» از فراکسیون «ائتلاف دولت قانون» در پارلمان عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده که «سفیر عربستان در عراق پا را از مسئولیت‌های دیپلماتیک خود فراتر گذاشته و عملاً به مدافع و سخنگوی رسمی گروه تروریستی داعش در عراق تبدیل شده است.»
وی با محکومیت اظهارات سفیر عربستان نسبت به تشکیلات مردمی «الحشدالشعبی» و ادعای کشتار غیرنظامیان در فلوجه به دست نیروهای عراقی گفت: «مردم عراق با همبستگی و اتحاد، آخرین مراحل عملیات آزادسازی فلوجه را پشت سر می‌گذارند.» الزیدی از دولت و وزارت خارجه عراق هم خواست که به خاطر مداخلات مکرر سفیر عربستان درعراق او را از کشور اخراج کنند.
«حنان الفتلاوی» یکی دیگر از نمایندگان مجلس عراق نیز از آل‌سعود خواست کادر دیپلماتیک خود را اول آموزش دهد و پس از آن به عراق بفرستد. وی تأکید کرد، «از آل‌سعود می‌خواهم سفیر خود را فرابخواند و یک بار برای همیشه به او هشدار دهد که از اظهارات ناپخته و مداخله‌جویانه درباره عراق دست بردارد!»