kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۶۰۱
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
شوک حقوق بشری به کاخ سفید

100 سند صوتی و تصویری از رفتار وحشیانه پلیس آمریکا لو رفت

صدها فایل تصویری و صوتی از رفتارهای وحشیانه پلیس شهر شیکاگو منتشر شده که مقامات آمریکایی را به دردسر جدی انداخته است.



کشتار سیاهان توسط ماموران سفید پوست آمریکا چند سالی است که اعتراضات گسترده‌ای را در جامعه سیاهان آمریکا برانگیخته است و هر از چندگاهی با انتشار تصاویر یا فیلم‌های ویدئویی مربوط به این کشتارها مردم در شهرهای مختلف از فرگوسن گرفته تا نیویورک به خیابان‌ها می‌ریزند و خواستار پایان نژادپرستی در این کشور مدعی آزادی و حقوق بشر می‌شوند اما ظاهرا گوش شنوایی وجود ندارد.
تصاویر جدید منتشر شده از وحشیگری پلیس آمریکا اما نشان می‌دهد که این تنها سیاهان نیستند که هدف برخوردهای وحشیانه پلیس قرار می‌گیرند بلکه کشتار مردم گویا بخشی از برنامه روزانه پلیس آمریکا به شمار می‌رود. واشنگتن‌پست اخیرا در گزارشی دراین زمینه نوشته: «در سه ماه ابتدایی سال 2016 پلیس آمریکا 256 نفر را به ضرب گلوله از پای درآورد.» به نوشته این روزنامه در سال گذشته میلادی نیز 990 نفر توسط ماموران پلیس آمریکا کشته شدند.
در جدیدترین افشاگری صورت گرفته درباره برخوردهای وحشیانه پلیس آمریکا اما، مرکز «مستقل» نظارت بر عمکرد پلیس شیکاگو شواهدی درخصوص 100 مورد استفاده از زور یا شلیک به سمت غیرنظامیان توسط افسران پلیس را منتشر کرده است که سر و صدای زیادی به پا کرده است.
 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، در این فایل‌های صوتی و تصویری موارد زیادی از بدرفتاری پلیس با مردم و قتل آنها و از جمله سیاه پوستان وجود دارد.
واحد اتحادیه افسران پلیس شیکاگو پس از لو رفتن این اسناد هرگونه انتشار این فایل‌های صوتی و تصویری را برای امنیت کلی نیروهای پلیس خطرناک ارزیابی کرد. به نوشته روزنامه نیویورک تایمز نوارهای ویدئویی درخصوص 100 مورد از این دست توسط دوربین‌های داشبورد پلیس، دوربین‌های تجسسی تجاری یا گوشی‌های تلفن همراه رهگذران ضبط و منتشر شده است.