kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۵۵۳
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳

دولت جدید اردن سوگند خورد

دولت جدید اردن به ریاست «هانی الملقی» در برابر «عبدالله دوم» پادشاه این کشور سوگند یاد کرد و به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس، «عبدالله دوم» پادشاه اردن روز دوشنبه‌، پس از آنکه با صدور فرمانی پارلمان و دولت اردن را منحل کرد‌، «هانی الملقی» را مامور تشکیل کابینه جدید کرد. نخست‌وزیر جدید اردن نیز پس از انتخاب تمام وزیران و تکمیل کابینه روز گذشته در برابر پادشاه این کشور سوگند یاد کرد و به طور رسمی دولت جدید اردن آغاز به کار کرد.
گفتنی است «عبدالله نسور» نخست‌وزیر پیشین به همراه کابینه‌اش روز شنبه گذشته پس از اصلاحات بی‌سابقه و جنجال‌آفرین قانونی، که از سوی پادشاه تحمیل شده بود ترجیح به استعفا کردند. به موجب این اصلاحیه که توسط پارلمان این کشور به تصویب رسید‌، پادشاه تنها فردي است که وليعهد، معاون خود، مدير نيروهاي امنيت داخلي و اطلاعات، اعضاي دادگاه قانون اساسي و فرمانده ارتش را تعيين می‌کند، حال آنکه تا پيش از اصلاحات مورد نظر، اين اقدامات نيازمند امضاي نخست‌وزير بود. گفتنی است، پادشاه اردن با هدف افزایش اختیارات و قدرت خود دست به این اصلاحات زد و در این راه بلافاصله با استعفای دولت قبل هم موافقت کرد.