kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۳۹۶
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
در نتیجه حملات آل سعود به زیرساخت‌های یمن

دانش‌آموزان یمنی برای نجات از گرما برهنه در کلاس حاضر شدند

در پی قطع برق به سبب حملات ائتلاف سعودی، دانش‌آموزان یمنی برای اینکه بتوانند گرمای بالای 40 درجه را تحمل کنند، مجبور شدند برهنه در مدرسه‌ها امتحان بدهند.

سرویس خارجی -

تاثیر تجاوز 18 ماهه عربستان به یمن روز‌به‌روز مردم یمن را بیشتر آزار می‌دهد اما این جنایات هرگز باعث نشده ملت مظلوم یمن دست از مقاومت بکشند. حمله آل سعود به تاسیسات زیربنایی یمن باعث ایجاد مشکلات زیادی همزمان با شروع فصل گرما شده است. آنطور که شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرده، یمنی‌ها در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از دانش‌آموزان شهر حدیده منتشر کردند که در آن، دانش‌آموزان ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان، در کلاس‌های درس عرق می‌ریزند اما دست از درس و مشق برنمی‌دارند. یکی از این عکس‌ها مربوط به برگزاری امتحانات آخر سال دانش‌آموزان است که آنها را بدون پیراهن و زیرپیراهن در کلاس نشان می‌دهد. آل سعود در حملات خود به یمن که بیش از یک سال طول کشیده نتوانسته به اهداف تعیین شده خود دست یابد، به همین سبب به حمله به تاسیسات زیربنایی شهرها از جمله نیروگاه‌های برق روی آورده تا بتواند مقاومت مردم یمن را که در برابر حملات چندین کشور، همچنان ایستادگی می‌کنند، بشکند اما گویا در این عرصه نیز شکست سختی خورده است.
کمک آل سعود به القاعده
مذاکرات یمن در حالی که بیش از 6 هفته است در کویت جریان دارد، با کارشکنی‌های ریاض هنوز به نتیجه ملموسی در مورد پایان جنگ نزدیک نشده است. دلیل اصلی این امر این است که ریاض با نقض آتش‌بس و کمک به تروریست‌ها در یمن، مانع از به نتیجه رسیدن مذاکرات شده است. در همین ارتباط خبر رسیده سعودی‌ها تجهیزات سنگین نظامی گسترده‌ای را برای القاعده در استان‌های جنوبی یمن گسیل کرده‌اند. به گزارش فارس، «عادل عبدالله»، یکی از فرماندهان نظامی یمن اعلام کرده «ائتلاف سعودی  اخیرا تجهیزات نظامی فوق‌العاده‌ای شامل تانک‌ها و خودروهای زرهی را از طریق دریا به شهر بندری مکلا در استان حضرموت یمن رسانده است.» این فرمانده یمنی تاکید کرده «این تجهیزات به دست عناصر تروریستی القاعده رسیده تا ضمن سرکوب تحرکات انقلابی دست به اقدامات تروریستی بزنند.» به گفته وی «ارسال ادوات نظامی به استان‌های جنوبی یمن در راستای حمایت از نقشه ائتلاف سعودی برای تجاوز و اشغالگری در جنوب یمن است.» البته ناگفته نماند عربستان سلاح‌های خود را از آمریکا، انگلیس، آلمان و دیگر کشورهای غربی تامین می‌کند.