kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۳۹۱
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹

بولدوزرهای رژیم صهیونیستی خانه‌ها‌ی فلسطینیان را در نقب ویران کردند

رژیم صهیونیستی در راستای شهرک سازی و آواره کردن فلسطینی‌ها این بار با بولدوزر به منطقه نقب یورش برد و ده‌ها خانه متعلق به فلسطینی‌ها را تخریب کرد.



به گزارش قدسنا به نقل از فلسطین الیوم، بولدوزرهای اسرائیلی ظهر روز گذشته به منطقه «بیرهداج» در نقب یورش برده و منازل چندین خانواده فلسطینی را ویران کردند.
این اقدام در راستای شهرک‌نشینی و گسترش شهرک‌های اسرائیلی است، اقدامی که به رغم مخالفت گسترده سازمان ملل و مجامع حقوق بشری همچنان ادامه دارد.
در این یورش شمار زیادی از نظامیان صهیونیست و یک فروند هلی‌کوپتر ارتش برای حمایت از بولدوزرها در منطقه حضور داشتند.
صهیونیست‌ها به تخریب یک منزل و چند منزل اکتفا نکرده و همچنان در حال تخریب منازل فلسطینی‌ها هستند.
پیش از این نیز نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرده که دست از سیاست شهرک سازی برنمی‌دارد.
عملیات شهادت‌طلبانه
یک جوان فلسطینی در عملیاتی شهادت‌طلبانه در شهر اشغالی قدس، یک نظامی صهیونیستی را زخمی کرد.
به گزارش العالم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این عملیات نزدیک پایانه مرکزی اتوبوس‌های شهر اشغالی قدس انجام شد و جوان فلسطینی پس از عملیات شهادت‌طلبانه هدف تیراندازی نظامیان صهیونیست قرار گرفت و به شدت زخمی شد.
این جوان فلسطینی «سعید قمبز» 29 ساله از ساکنان محله «باب حطه» در بخش قدیمی شهر قدس است.
برای صلح با اعراب آماده‌ام
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش برای خارج شدن از زیر فشار فزاینده ناشی از انتصاب «آویگدور لیبرمن» به عنوان وزیر جنگ اعلام کرد برای صلح با فلسطینیان آماده است!
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اظهارات نتانیاهو پاسخ رسمی به سخنرانی هفته گذشته عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصربود که قول برقراری مناسبات گرمتر با اسرائیل را در صورت پذیرش تلاش برای از سرگیری مذاکرات به اصطلاح صلح داده است.
هدف نتانیاهو از رساندن این پیام به جامعه بین‌المللی این است که گنجانده شدن لیبرمن در کابینه‌اش به معنای پایان تلاش‌های صلح با فلسطینیان نخواهد بود.
آویگدور لیبرمن نیز ساعتی پس از گرفتن رای اعتماد از پارلمان این رژیم برای تصدی سمتش گفت که از راهکار دو دولتی! برای حل مسئله فلسطین حمایت می‌کند. این در حالی است که تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده انتصاب لیبرمن به عنوان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بیانگر سیطره جناح راستگرای افراطی و در واقع نوعی کودتای نرم است.