kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۲۷۸
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
به همراه 35 نفر دیگر

رهبر اخوان‌المسلمین در پرونده اسماعیلیه نیز به حبس ابد محکوم شد

دادگاه جنایی مصر در اسماعیلیه رهبر جماعت اخوان‌المسلمین و ۳۵ نفر دیگر را در قضیه معروف به «حوادث اسماعیلیه» به حبس ابد محکوم کرد.


دادگاه جنایی اسماعیلیه که دیروز در آکادمی پلیس در قاهره تشکیل جلسه داد، «محمد بدیع» رهبر اخوان‌المسلمین مصر و 35 نفر دیگر را به اتهام «دست داشتن در حوادث اسماعیلیه» به حبس ابد محکوم کرد. حوادث اسماعیلیه مربوط به سال 2013 است که طی آن درگیری بین هواداران «محمد مرسی» رئیس‌جمهور عزل شده مصر و نیروهای امنیتی در مقابل استانداری اسماعیلیه به وقوع پیوست و در جریان آن 3 نفر کشته و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند. دادستانی به این متهمان، اتهاماتی از قبیل «تجمع در مقابل ساختمان استانداری اسماعیلیه»، «برهم زدن نظم و امنیت عمومی»، «قتل عمد» و «حمله به اشخاص و املاک عمومی» وارد کرده است.
 علاوه بر این، دولت مصر در ادامه سیاست‌های ضد اخوانی خود، دارایی‌های ۶۵ عضو دیگر اخوان‌المسلمین را بلوکه کرد. مقامات مصری اعلام کرده‌اند که علاوه بر بلوکه شدن اموال 65 عضو این جماعت، حکمی درباره تعطیلی یک شرکت صرافی در قاهره و مصادره اموال آن صادر شده است. بر اساس اعلام این مقامات، همچنین اموال 12 نهاد دیگر اعم از شرکت‌های گردشگری، ملک و املاک و مراکز درمانی در دو استان قاهره و اسکندریه بلوکه شده و ادارات اجرایی نیز به 4 شرکت در چند زمینه از جمله تولید دارو و ساختمان‌سازی تبدیل شده است.
در سال 2013 دولت ژنرال السیسی فعالیت‌های جماعت اخوان‌المسلمین مصر و تمامی موسسات وابسته به آن را ممنوع و اخوان‌المسلمین را یک گروه تروریستی معرفی کرد. علاوه بر این دولت مصر، دستور مصادره تمامی دارایی‌های منقول و غیرمنقول این جماعت را صادر کرد.