kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۲۷۶
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰

12 سال زندان به جرم خوشحالی از مرگ ملک عبدالله!

یک شهروند عربستانی پس از اینکه در شبکه‌های اجتماعی از مرگ ملک عبدالله ابراز خشنودی کرد، دستگیر و به 12 سال زندان محکوم شد!



سیستم قضایی آل سعود همواره از سوی نهادهای حقوقی بین‌المللی به سخره گرفته شده است، چرا که احکام وحشیانه، عجیب و غریب و گاه خنده‌داری صادر می‌کند. اخیرا یکی از این احکام عجیب در دادگاه کیفری عربستان صادر شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دادگاه کیفری عربستان یک شهروند این کشور را به جرم ابراز خوشحالی به خاطر مرگ «ملک عبدالله بن عبدالعزیز»، پادشاه سابق این کشور و تبریک مرگ وی در شبکه‌های اجتماعی به 12 سال زندان محکوم کرد.
البته دادگاه آل سعود به این اکتفا نکرده و  این فرد را در زمینه تروریسم نیز متهم کرده است! دادگاه سعودی این شهروند عربستانی را به حمایت از القاعده و داعش و ارتباط با آنها متهم کرده است! دادگاه گفته است این متهم «تمایل داشته»! برای مبارزه، به مناطق درگیری برود و به داعش ملحق شود. به نظر می‌رسد این بخش از اتهامات از بقیه مسخره‌تر است چرا که آل سعود خود از مهم ترین حامیان تروریسم بین‌المللی است و زمینه قدرت گرفتن تروریست‌ها در منطقه را مهیا کرده است. آل سعود به «پدرجد تکفیری‌ها» معروف است.
کارشناسان منطقه‌ای سیستم قضایی عربستان و داعش را بسیار شبیه به هم می‌دانند به طوری که در هر دو سیستم، متهمان حق دفاع از خود را ندارند و در صورت محکوم شدن به اعدام، سر از تنشان جدا می‌شود.