kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۲۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰

پرونده فساد مالی نتانیاهو و همسرش روی میز دادستانی کل رژیم صهیونیستی

بنابر اعلام پلیس رژیم صهیونیستی تحقیقات درباره پرونده فساد مالی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و همسرش برای تکمیل به دادستانی کل ارجاع داده شده است.



بازجویی‌ها از نتانیاهو و همسرش «ساره» پس از آن آغاز شد که فاش گردید آنها برای استفاده‌های شخصی از اموال عمومی و دولتی استفاده‌ها کرده‌اند.
به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی، پلیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرده «تحقیقات در فوریه سال 2015 میلادی به خاطر احتمال ارتکاب اقدامات مجرمانه نظیر دستیابی به یک سری از مزایا از طریق تقلب و سلب اعتماد آغاز شد.»
«ساره نتانیاهو» در چارچوب تحقیقات 15 ماهه مورد بازجویی‌ قرار گرفته است و پلیس توصیه کرده است که دادستانی منطقه علیه ساره نتانیاهو و همسرش اتهاماتی را مطرح کند.
نتانیاهو هدف  از این اتهامات را «خدشه به وجهه‌اش» دانسته است!
ناظر کل رژيم اسرائيل نیز روز سه‌شنبه 24 ماه مه گذشته (4 خرداد) گزارشی درباره سفرهای خارجی نتانیاهو منتشر کرد که برخی از آنها را با همسر و فرزندانش از 2003 تا 2005 میلادی انجام داده است. نتانیاهو در این برهه وزیر دارایی رژیم اسرائيل بود.
در این گزارش آمده است:‌ «سفرهای نتانیاهو و خانواده‌اش که با پول دستگاه‌های خارجی در دوره ریاست او در وزارت دارایی انجام شد، خارج از قوانین مربوطه بوده است و در نتیجه به نظر می‌رسد که او امتیازی کسب کرده باشد.»
منابع خبری اعلام کردند که اتهامات دیگری نیز به همسر نتانیاهو وارد شده است از جمله اینکه وی به کرات از اموال عمومی برای پرداخت، برخی هزینه‌های شخصی استفاده کرده است.
فوریه گذشته(بهمن ماه) نیز مدیر سابق دفتر نتانیاهو پس از اینکه مشخص شد همسر نتانیاهو به وی و کارمند دیگر توهین کرده غرامت گرفت.
این نخستین باری نیست که یک مقام رژیم صهیونیستی  به اتهام فساد مالی مورد بازجویی قرار می‌گیرد، پیش از این نیز مقامات بلندمرتبه رژيم صهیونیستی از جمله «موشه کاتساو» رئيس سابق رژیم صهیونیستی و ایهود اولمرت وزیر خارجه سابق این رژیم به اتهام فساد اخلاقی و مالی بازجویی و به زندان رفته‌اند. موشه ‌کاتساو از سال 2011 در زندان به سر می‌برد و به اتهام فساد اخلاقی و آزار و اذیت جنسی به 7 سال زندان محکوم شده است.
حتی دیروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه تمام نمایندگان زن پارلمان این رژيم مورد تجاوز قرار گرفته‌اند!