kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۲۷۲
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
لاوروف خطاب به کری:

ترکیه به حمایت از تروریست‌ها ادامه می‌دهد جلوی این کشور را بگیرید

وزیر خارجه روسیه طی تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود خواست، جلوی حمایت‌های ترکیه از تروریست‌های فعال در سوریه را بگیرد.


«سرگئی لاوروف» به «جان‌ کری» گوشزد کرده که حمایت‌های گسترده ترکیه از تروریست‌ها در شمال سوریه ادامه دارد و این مسئله می‌تواند آتش‌بس موجود را از بین ببرد.
لاوروف در این گفت‌وگوی تلفنی، به همتای آمریکایی خود متذکر شده که باید جلوی تردد تروریست‌ها در مرز مشترک میان ترکیه و سوریه را گرفت و مرز دو کشور باید بسته شود.
در همین حال یک روزنامه سعودی اعلام کرد، گروه «جبهه النصره» از ماه مارس گذشته (اوایل فروردین) تاکنون، یعنی در زمان برقراری آتش‌بس، 3000 تروریست جذب کرده است! این در حالی است که پیش از این، جبهه النصره بین 200 تا 300 نفر جذب می‌کرد.
در حالی که حملات مقاومت از مهر 1394 به این سو، امان را از تروریست‌ها بریده و حملات زمینی ارتش سوریه در حال جاروکردن بازمانده‌های تکفیری در خاک سوریه بود، اوایل فروردین خبری منتشر شد مبنی بر اینکه مسکو و واشنگتن بر سر برقراری آتش‌بس به توافق رسیده‌اند و در پی آن، از روز هفت فروردین این آتش‌بس به اجرا درآمد.
به محض انتشار این خبر، بسیاری از ناظران و سیاستمداران، متوجه خدعه آمریکا شدند و در همان زمان گفتند، آمریکا قصد دارد از طریق آتش‌بس، برای تروریست‌ها زمان بخرد و آنها را از نابودی حتمی و قریب‌الوقوع نجات دهد.
از آن زمان تاکنون آمریکا و دیگر حامیان تروریست‌ها در سوریه، سیاست نجات را به اجرا گذاشتند؛ هزاران قبضه سلاح و حتی تانک و توپ به تروریست‌ها رساندند و ترکیه مرزهای خود را برای عناصری که می‌خواستند به گروه‌های تروریستی بپیوندند، گشود.
روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» بخشی از ابعاد ماجرا را فاش کرده و به نقل از «رامی عبدالرحمن» رئیس گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» گزارش داده که جبهه النصره از ماه مارس گذشته تاکنون 3000 نیروی جدید جذب کرده است و در میان افراد جذب شده، شماری نوجوان نیز مشاهده می‌شوند.
سایر رویدادها
* ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد، برای تقویت رابطه خود با تروریست‌ها در جولان اشغالی، یک واحد ویژه تأسیس کند.
* رئيس‌جمهور ترکیه، ایران، روسیه و آمریکا را مسئول بحران در سوریه دانست!
* یک گور جمعی در شهر باستانی «پالمیرا»ی سوریه با 150 جسد از قربانیان وحشی‌گری‌های داعش کشف شد.