kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۱۶۷
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
با هدف مقابله با اسلام هراسی

بزرگترین گردهمایی مسلمانان آمریکا در مریلند برگزار شد

با هدف مقابله با اسلام‌هراسی ده‌ها هزار تن از مسلمانان سراسر آمریکا در بزرگترین گردهمایی مسلمانان این کشور در بالتیمور، مریلند حضور یافتند.


گسترش اسلام هراسی، اظهارات نژادپرستانه  مقامات آمریکایی و رفتار‌های تبعیض‌آمیز علیه جامعه مسلمانان آمریکا طی سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است به همین دلیل مسلمانان آمریکا در بالتیمور جمع شدند تا با این چالش‌ها مقابله کنند.
در این گردهمایی که از 28 تا 30 می(امروز) سال جاری میلادی در حال برگزاری است،‌ ده‌ها هزار تن از مسلمانان آمریکا حضور دارند. گردهمایی سال جاری میلادی برای بزرگداشت قرآن برگزار شده و سخنرانان به چالش‌های موجود که مسلمانان آمریکا با آنها مواجهند، می‌پردازند.
«نائم بیگ»، رئیس کنگره اسلامی آمریکای شمالی در مراسم افتتاحیه این گردهمایی گفت، در مراسم سال جاری میلادی موضوع قرآن را انتخاب کردیم و به بیان زیبایی‌های آن می‌پردازیم. انتخاب این شعار با هدف مقابله با صحبت‌های ضد اسلامی برخی از سیاستمداران و انحراف در رسانه‌های آمریکا صورت گرفته است.
وی ادامه داد: «وظیفه ماست که به عنوان مسلمانان آمریکا درباره عقاید خود سخن بگوییم و درباره قرآن حرف بزنیم. این عقیده ماست که کتاب قرآن، کتابی الهی است و پاسخ‌های تمام سوالات ما را دارد.»
«اسامه جمال» دبیرکل شورای آمریکایی سازمان‌های اسلامی نیز در این مراسم گفت: «حالا زمان آن رسیده که مسلمانان آمریکا علیه رشد اسلام هراسی متحد شوند.» وی با اشاره به اظهارات اسلام هراسانه دونالد ترامپ، نامزد پیشروی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا از جامعه مسلمانان آمریکا خواست در مقابل اظهارات اسلام‌ستیزانه وی به پاخیزند.