kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۰۶۱
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹

تحریم مقامات دولتی لبنان /واکنش آمریکا به پیروزی بزرگ حزب‌الله در انتخابات

همزمان با پیروزی بزرگ حزب‌الله و احزاب طرفدار این جنبش در انتخابات شورای شهر و شهرداری‌های این کشور، مقام ارشد خزانه‌داری آمریکا به لبنان سفر و تاکید کرد که وزرا و نمایندگان حزب‌الله لبنان تحریم می‌شوند!


«دانیل گلاسر» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم که روز جمعه به بیروت سفر کرده است مقامات لبنان را از قانون جدید آمریکا! علیه حزب‌ الله مطلع کرد.وی مسئولان لبنانی را در چند و چون قانون منع حمایت مالی بین‌المللی از حزب‌الله قرار داد؛ به موجب این قانون تمامی وزرا و نمایندگان پارلمانی حزب‌الله تحریم می‌شوند.پیش از این نیز باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا قانون تحریم حزب‌الله را در 18 دسامبر 2015 امضا کرده بود که به موجب آن بانک‌ها و موسسات مالی که با حزب‌الله همکاری دارند تحریم شدند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا شماری از اسامی مسئولان، تاجران و شرکت‌ها و موسساتی را که آمریکا آنان را با حزب‌الله مرتبط می‌داند تهیه کرده که در رأس آن سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله،  شهید «مصطفی بدرالدین» یکی از فرماندهان نظامی حزب‌الله و شماری از تجار مشهور همکار با حزب‌الله و همچنین تلویزیون المنار و رادیو نور قرار دارند.معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته، «در لبنان این قانون تاثیر خاصی دارد چرا که حزب‌الله حضور زیادی در لبنان دارد.»وی در عین حال مدعی شد، هدف این تحریم شیعیان لبنان نیستند. گفتنی است حزب‌الله لبنان و اکثر کاندیداهای جریان 8 مارس در انتخابات شورای شهر اخیر در سه مرحله با اکثریت آرا به پیروزی رسیدند و فقط یک مرحله دیگر باقی مانده که به عقیده کارشناسان در این مرحله هم حزب‌الله با قاطعیت پیروز خواهد شد.