kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۰۵۷
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹

راهپیمایی باشکوه مردم استان الحدیده یمن در همبستگی با انصارالله

ده‌ها هزار نفر از مردم یمن با برگزاری راهپیمایی در استان «الحدیده» بار دیگر دخالت‌های آمریکا و آل سعود و ادامه تجاوز این دو به کشورشان را محکوم کرده و همبستگی خود را با انقلابیون این کشور اعلام کردند.




انبوهی از شهروندان منطقه حارة «البیضاء» در بخش «الحالی»، استان «الحدیده» روز جمعه با برگزاری تظاهراتی، حضور نیروهای آمریکایی در جنوب و ادامه تجاوز ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی به این کشور را محکوم کردند. به گزارش تسنیم، تظاهرات‌کنندگان همچنین ضمن محکوم کردن سکوت سازمان ملل متحد در قبال آنچه بر سر مردم یمن آمده است، بر حمایت خود از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه‌ها تاکید کردند. همچنین شهروندان بخش «عیال سریع» در استان عمران نیز با برگزاری تظاهراتی پرشور که مقامات محلی و چهره‌های سرشناس این منطقه در آن حضور داشتند، جنایت‌های ائتلاف سعودی علیه مردم این کشور و ورود «استعمارگران» به برخی از استان‌ها در جنوب را محکوم کردند. تظاهرات‌کنندگان، ضمن اعلام آمادگی کامل خود برای «رفتن به جبهه‌های نبرد در راه حفظ عزت و کرامت و استقلال یمن»، اقدامات تروریستی علیه شهروندان در جنوب این کشور را محکوم کردند.
خبر دیگر اینکه، یک فرمانده میدانی وابسته به نیروهای رئیس‌جمهور مستعفی یمن اعلام کرد که نزدیک به 2500 تن از عناصر «عبد ربه منصور هادی» از زمان آغاز جنگ یمن در درگیری با نیروهای انصار‌الله و کمیته‌های مردمی یمن کشته شده‌اند. این در حالی است که پیش از این مجتهد افشاگر معروف سعودی، میزان تلفات عربستان در جنگ علیه یمن را ۳۵۰۰ کشته، ۶۵۰۰ زخمی و ۴۳۰ مفقود اعلام کرده است.