kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۰۵۲
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
پیونگ‌یانگ:

کشتی‌های کره جنوبی ذره‌ای تخطی کنند بدون هشدار هدف قرار می‌گیرند

کره شمالی در بیانیه‌ای هشدار داده اگر کشتی‌های جنگی کره جنوبی ذره‌ای از مرز دریایی دو کره تخطی کنند، بدون هشدار قبلی آنها را هدف قرار می‌دهد.


به گزارش فارس، کره شمالی هشدار داده «هرگونه» کشتی جنگی کره جنوبی که از مرز دریایی تخطی کند را هدف قرار می‌دهد. کره‌شمالی بعد از آن چنین تصمیمی را اتخاذ کرده که روز جمعه نیروی دریایی کره جنوبی، به سمت قایق ماهیگیری و قایق گشت کره‌شمالی که از مرز دریایی در دریای زرد تخطی کرده بود، گلوله هشدار شلیک کرد. رسانه محلی «کوریا هرالد» دیروز در این باره گزارش کرد، ستاد کل ارتش کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرده «از هم‌‌اکنون اگر کشتی‌های جنگی نیروهای دست‌نشانده کره جنوبی حتی یک‌هزارم‌میلی‌متر از خط تعیین شده نظامی ما در کانون دریای غرب تخطی کنند، آمادگی داریم بدون هشدار قبلی به سمت آنها شلیک کنیم».
طی هفته‌های اخیر، کره شمالی از کره جنوبی بارها خواسته تا پیشنهادهای «کیم جونگ اون»، رهبر این کشور برای مذاکرات نظامی را بپذیرد. هدف از این مذاکرات، کاهش تنش‌ها میان دو کشور اعلام شده اما کره جنوبی این پیشنهاد را رد کرده است. کره شمالی و جنوبی رسما در جنگ با یکدیگر هستند و تاکنون بعد از جنگ 1950 تا 1953، هرگز معاهده صلح بین آن دو به امضا نرسیده است.