kayhan.ir

کد خبر: ۷۶۰۰۸
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱

حیرت روزنامه عربستانی از «یوسف پیامبر»، «ملک سلیمان» و «محمد رسول‌الله(ص)»(اخبار ادبی و هنری)

روزنامه «مکه» چاپ عربستان سعودی با انتشار مقاله قابل تأملی در توصیف پیشرفت فرهنگی ایران در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اعتراف کرد: فیلم «ملک سلیمان» در حد فیلم های حرفه ای هالیوود است و فیلم «محمد رسول الله(ص)» جهان را به حیرت می آورد.



به گزارش خبرگزاری ها، «محمد السحیمی» در روزنامه مکه در عربستان سعودی، با اعتراف به ضعف فرهنگی عربستان در برابر ایران نوشت: تمدن اسلامی برای همه چیز مدیون مردم ایران است.
در بخشی از مقاله این روزنامه سعودی همچنین در توصیف فیلم های ایرانی آمده است: فیلم «ملک سلیمان» (به کارگردانی شهریار بحرانی) در حد فیلم‌های حرفه‌ای هالیوود است. این فیلم لابی صهیونیستی را به وحشت انداخته بود.
در ادامه این نوشته تصریح شده است: این تنها دستاورد تأثیرگذار سینمای ایران در سطح جهان نبوده است، بلکه ایران با فیلم‌های دیگری مانند «یوسف پیامبر» و «محمد رسول الله(ص)» نیز جهان را تحت تأثیر قرار داده است.
روزنامه سعودی «مکه»، همچنین در مقاله خود با لحنی که حسرت و شرمساری در آن موج می‌زند، می‌نویسد: «ایران در حالی تمام این موفقیت‌ها را به دست می آورد که ما (عربستان) تنها کشور دنیا هستیم که در آن سینما وجود ندارد!»