kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۹۳۷
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱

اختلاف بر سر ملا هیبت‌الله طالبان افغانستان را دوپاره کرد

اختلافات درونی بر سر انتخاب رهبر جدید طالبان، این گروه تروریستی را دوپاره کرده و احتمال بروز درگیری‌های خونین داخلی در میان عناصر این گروه تروریستی قوت گرفت.




مرگ «ملا منصور» باعث شد تا برخی از اختلاف‌های پنهان در درون طالبان علنی شود. این اختلافات سرانجام با انتخاب «هیبت الله آخوندزاده» به عنوان رهبر جدید این گروه به شکل رسمی اعلام شد. به گزارش فارس، گروه انشعابی از طالبان به رهبری «ملا محمد رسول» مخالفت خود را با انتخاب «هیبت الله آخوندزاده» به عنوان رهبر جدید گروه طالبان اعلام کرد. «عبدالمنان نیازی» سخنگوی گروه طالبان به رهبری «ملا رسول» به رسانه‌ها گفته است که رهبری «هیبت الله آخوندزاده» برای آنها قابل قبول نیست. وی تصریح کرد: «هیبت‌الله» ساکن ولایت قندهار و عضو کابینه «منصور» بوده و در بین طالبان افغانستان نه نقش داشته و نه دارد و نه مرد جنگ است؛ وی در بین مردم افغانستان شناخته شده نیست و محبوبیت ندارد، لذا مقبولیتی ندارد.
«ملا منصور»، پس از اینکه 10 ماه رهبری طالبان را بر عهده داشت، روز شنبه اول خرداد ماه سال جاری در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در خاک پاکستان کشته شد. طالبان با تایید کشته شدن «ملا منصور»، «هیبت‌الله آخوندزاده» را به عنوان رهبری جدیدشان معرفی کردند. ورود هیبت‌الله به صحنه نیز بار دیگر طالبان را دوپاره کرد و احتمال بروز درگیری‌های خونین میان طرفداران وی و دیگر عناصر طالبان وجود دارد.