kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۸۷۷
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
تونی بلر خبر داد

کشورهای مرتجع عربی آماده برقراری ارتباط با اسرائیل!

نخست‌وزیر سابق انگلیس و رئیس کمیته به اصطلاح صلح خاورمیانه گفته: بسیاری از کشورهای عربی آماده‌اند در صورتی که نتانیاهو با فلسطینی‌ها مذاکره کند روابطشان را با اسرائیل به حالت عادی برگردانند!


«تونی بلر» که در کنفرانسی در لندن صحبت می‌کرد تصریح کرد: «کشورهای عربی در خاورمیانه آماده هستند که روابطشان را با رژیم صهیونیستی به حالت عادی برگردانند.»
وی افزود: «اگر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل مذاکره با تشکیلات خودگردان فلسطین را قبول کند دولت‌های عربی گام‌هایی برای عادی‌سازی روابط برمی‌دارند.» پیش از این برخی منابع رسمی و غیررسمی صهیونیستی نیز اعلام کرده بودند، بسیاری از کشورهای مرتجع عرب آماده اعلام روابط رسمی خود با رژیم صهیونیستی هستند.
در هفته‌های اخیر تونی بلر و ژنرال السیسی رئیس‌جمهور مصر اعلام کرده‌اند در تلاش هستند با ارائه یک طرح به اصطلاح صلح، میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها سازش و صلح ایجاد کنند!
گروه چهارجانبه صلح خاورمیانه گروهی متشکل از چهار دولت و سازمان بین‌المللی شامل آمریکا، اتحادیه‌ اروپا، روسیه و سازمان ملل است که به منظور «میانجی‌گری» در روند به ‌اصطلاح صلح در درگیری‌های میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین تشکیل شده است. این گروه مهم‌ترین منبع مالی دولت خودگردان فلسطین است و حدود نیمی از بودجه این دولت را تامین می‌کند.
این در حالی است که اخیرا نیز تلاش‌های زیادی از سوی کشورهای مرتجع عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی صورت گرفته و هیئت‌هایی از دو طرف با یکدیگر دیدار کرده‌اند.
طی روزهای اخیر نیز دیدارهای متعددی بین هیئت‌های اسرائیلی و عربستان در واشنگتن صورت گرفته است. چندی پیش رسانه‌های صهیونیستی حتی اعلام کردند آل سعود روابط تجاری خود را با اسرائیل آغاز کرده است.
لیبرمن
از سوی دیگر در خود کابینه رژیم صهیونیستی نیز اختلافات بر سر انتخاب «آویگدور لیبرمن» به سمت وزیر جنگ بالا گرفته است.
وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نتانیاهو را تهدید کرده که در صورت قبول شروط غیرعقلانی لیبرمن برای ورود در ائتلاف دولت از پست خود استعفا خواهد داد.«موشه کحلون» اظهار داشته با پیشنهاد لیبرمن مبنی بر افزایش مستمری بازنشستگانی که از روسیه آمده‌اند مخالف است و این افزایش باید شامل تمام بازنشستگان مهاجر شود. افراط‌گری‌های شدید لیبرمن نیز مخالفت‌های زیادی را برانگیخته است.