kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۷۷۲
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
با هدف جلوگیری از پیشروی مقاومت

جنگنده‌های آمریکایی در فلوجه نیروهای بسیج مردمی را بمباران کردند

همزمان با پیشروی نیروهای ارتش و مقاومت عراق برای آزادسازی فلوجه، جنگنده‌های آمریکایی نیروهای بسیج مردمی را با هدف جلوگیری از پیشروی بیشتر بمباران کردند!


ارتش و نیروهای مردمی عراق از روز دوشنبه گام بزرگی را با هدف پاکسازی استان الانبار و آزادسازی شهر فلوجه از دست تروریست‌ها برداشته‌اند. گامی که می‌تواند در مرحله بعد به آزادی موصل و در نتیجه پایان کار داعش در عراق منجر شود. اما در این مسیر کارشکنی‌ها از سوی برخی کشورها باعث شده تا عملیات آزادسازی با مشکلاتی مواجه شود. به گزارش تسنیم،  «سید یحیی الشبری» نماینده دبیرکل جنبش نجباء عراق اعلام کرده جنگنده‌های آمریکایی باردیگر نیروهای داوطلب مردمی عراق را که در عملیات آزادسازی شهر فلوجه شرکت دارند بمباران کرد. وی در این مورد اعلام کرده: «به‌لطف خدا شهر فلوجه از تمامی جهت‌ها محاصره شده است و گردان‌های مقاومت در عملیات آزادسازی این شهر مشارکت کرده‌اند، صبح دوشنبه عملیات آزادسازی فلوجه از دست داعشی‌ها آغاز شد اما آغاز آن با حادثه تاسف برانگیز هدف قرار گرفتن نیروهای داوطلب مردمی توسط جنگنده‌های آنچه  ائتلاف بین‌المللی خوانده می‌شود همراه شد».
 وی ادامه داده: «جنگنده‌های آمریکایی هنگام آغاز عملیات پاکسازی فلوجه، نیروهای داوطلب مردمی مستقر در حاشیه شهر را بمباران کرده و مدعی شدند به اشتباه صورت گرفته است! متاسفانه در این حادثه چندین نفر از نیروهای داوطلب مردمی به شهادت رسیدند.» وی با رد ادعای غیرعمدی بودن این حملات گفت: «ما یقین داریم که این اقدام بر‌خلاف ادعای آمریکایی‌ها، عمدی بوده و دلیل این حمله نیز این است که گردان‌های مقاومت از تمام راه‌های ممکن تلاش کردند با فشار وارد کردن بر دولت مانع از مشارکت نیروهای ائتلاف در این عملیات شوند. اما با وجود این، به‌محض آغاز عملیات آزادسازی فلوجه جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به‌سرعت نیروهای داوطلب مردمی را هدف قرار دادند.»
 اما در ادامه عملیات آزادسازی فلوجه، دیروز ارتش عراق موفق شد برخی دیگر از مناطق مهم را آزاد کند.
مهم‌ترین پیروزی دیروز در عراق، آزادسازی شهر «الکرمه» بود. در پی اعلام آزادسازی کامل این شهر (در شرق فلوجه) و اکثر روستاهای فلوجه) از سوی فرماندهی عملیات فاز دوم این عملیات نیز آغاز شد.
سرلشکر «عبدالوهاب الساعدی»، فرمانده عملیات با اعلام این خبر گفت:‌ «پرچم عراق بر فراز فرمانداری الکرمه واقع در استان الانبار برافراشته شده است.» از سوی دیگر، «حاکم الزاملی»، رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد، ائتلاف بین‌المللی به وعده خود برای هدف قرار دادن مواضع داعش در فلوجه عمل نکرده است. «الزاملی» به المیادین گفت: «موضع ائتلاف بین‌المللی نشان می‌دهد که اراده بین‌المللی بر عدم آزادسازی فلوجه است.»
خبرنگار اسکای نیوز نیز گزارش داده که هواپیماهای ارتش عراق هزاران اعلامیه را برای ساکنان فلوجه انداخته‌ و از آنها خواسته‌اند خود را از مواضع داعش در شهر دور سازند. همچنین نیروهای بسیج مردمی به فرماندهی « هادی العامری» منطقه الحراریات در فلوجه نیز پاکسازی کردند.
 در همین حال، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت اعلام کرد، در پی پیشروی نیروهای عراقی در شهر فلوجه گروه تروریستی داعش برای جلوگیری از فرار یا تسلیم شدن افراد، جوخه‌های مرگ در خیابان‌های این شهر مستقر کرده تا تکفیری‌هایی را که قصد فرار از جبهه دارند، اعدام کند!