kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۷۷۱
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴

نتانیاهو به خاطر انتخاب لیبرمن استیضاح می‌شود

رادیو رژیم صهیونیستی از ارائه طرح استیضاح نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنست (پارلمان) به خاطر انتخاب فردی مثل لیبرمن برای وزارت جنگ این رژیم خبر داده است.



رادیو رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گزارش داد که رهبران احزاب مخالف حکومت نتانیاهو تصمیم گرفتند که طرح رأي عدم اعتماد به کابینه ائتلافی نتانیاهو را به کنست (پارلمان) ارائه دهند.
به گزارش خبرگزاری قدس، رادیو اسرائیل خاطرنشان کرد این طرح اولین طرحی خواهد بود که کنست در دوره تابستان خود آن را مورد بررسی قرار خواهد داد. محافل صهیونیستی استیضاح بنیامین نتانیاهو را ناشی از اقدام اخیر او در انتخاب آویگدور لیبرمن به عنوان جانشین موشه یعلون در پست وزارت جنگ دانسته و تأکید کرده‌اند که نتانیاهو با این اشتباه پیامدهای منفی متعددی برای تل‌آویو به ارمغان خواهد آورد.
براساس گزارش‌های منتشر شده، مخالفان این تصمیم نتانیاهو بر این باورند که لیبرمن هیچ تجربه‌ای در مسائل نظامی ندارد و این موضوع معضلی جدید برای اسرائیل در مسائل امنیتی ایجاد خواهد کرد. منتقدان همچنین معتقدند برای نتانیاهو فقط جایگاه خودش مهم است نه میزان اطمینان شهروندان اسرائیلی به امنیت! علاوه بر این، موشه یعلون وزیر جنگ برکنار شده رژیم اشغالگر قدس نیز ضمن استعفا از عضویت در دولت نتانیاهو و کنست این رژیم، نسبت به افزایش تندروی و افراط‌گرایی در کابینه نتانیاهو هشدار داد. چندی پیش نیز عده‌ای از شهرک‌نشین‌های صهیونیست و ساکنان تل‌آویو تظاهرات کردند و با سر دادن شعار «نتانیاهو عامل بدبختی اسرائیلی‌ها است»، «برگرد به خانه»، «سیاست را رها کن» نسبت به انتخاب آویگدور لیبرمن به عنوان وزیر جنگ اعتراض کردند.
مخالفان می‌گویند با انتخاب فردی مثل لیبرمن که شخصی به شدت جنگ‌طلب است آن اندک امنیت موجود در اسرائیل نیز از بین خواهد رفت.
برخی تحلیلگران صهیونیست هم معتقدند نتانیاهو با این اقدام اشتباه کابینه خود را متلاشی و به سقوط نزدیک‌تر کرده چرا که لیبرمن فردی جاه‌طلب و خشونت‌گرا است و در دوران وزارت وی درگیری‌ با فلسطینی‌ها باز هم افزایش خواهد یافت؛ به ویژه اینکه وی شرط خود برای پذیرش این پست را اعدام اسرای فلسطینی‌ها اعلام کرده و دادگاه اسرائیل هم در راستای همین خواسته اعلام کرد که از این پس در کلیه دادگاه‌های اسرائیل فقط فلسطینی‌ها اعدام خواهند شد نه یهودیان.
شرط اسرائیل برای سازش
خبر دیگر اینکه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که آماده سازش با فلسطینیان برای ایجاد کشوری فلسطینی ولی بدون سلاح است!
به گزارش ایرنا، نتانیاهو روز دوشنبه در دیدار با نخست‌وزیر فرانسه گفت: خلع سلاح و به رسمیت شناختن اسرائیل شرط ورود به مذاکرات مستقیم با فلسطینیان است!این ادعاها در حالی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی خود صدها کلاهک هسته‌ای و موشک و ادوات نظامی در اختیار دارد.از سوی دیگر روزنامه اورشلیم پست اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهاد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای برگزاری مذاکرات مستقیم را رد کرده است.
سایر رویدادها
* یک هیئت از رژیم صهیونیستی به دعوت رئیس‌جمهور مصر وارد شهر قاهره پایتخت مصر شد.
* رژیم صهیونیستی در تلاش است هویت نظامیانی که در قالب گروه «شکست سکوت» جزئیات اقدامات وحشتناک خود در جنگ 51 روزه را افشا کرده‌اند شناسایی کند.
* نظامیان رژیم صهیونیستی به سوی یک دختر فلسطینی که گفته‌اند قصد انجام عملیات را داشت شلیک کردند و او را به شهادت رساندند.
* رژيم اشغالگر قدس پیکر دو جوان شهید فلسطینی را پس از مدت‌ها به خانواده‌هایشان در قدس تحویل داد.