kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۷۰۵
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲

انتقاد وزارت ارشاد از فیلم جدید اصغر فرهادی(اخبار ادبی و هنری)

سخنگوی وزارت ارشاد از فیلم جدید اصغر فرهادی انتقاد کرد.



حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست خبری دیروز خود، در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص حضور فیلم‌های ایرانی در مجامع بین‌المللی به ویژه فیلم «فروشنده» گفت: حضور ما در مجامع جهانی در گذشته کم‌رنگ بوده اما به تازگی آثار فرهنگی کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی بیشتر به چشم می‌خورد و طبیعی است که این آثار باید به موازات پیشرفت‌های کشورمان عرضه شوند و البته زیبنده هم نیست که محصولات فرهنگی کشورمان توسط کمپانی‌های خارجی ساخته شود.
وی در ادامه عنوان کرد: ما باید این موضوع را ساماندهی کنیم. حالا که ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های هنری داریم، پس باید سرمایه‌گذاران داخلی را هم به سمت هنرمندان بکشانیم و از اسپانسرها و کمپانی‌های داخلی استفاده شود؛ چرا که کشور ما صاحب هنر است و زیبنده نیست کشورهای دیگر نقش ما را ایفا کنند.
نوش‌آبادی تصریح کرد: ما هم خودمان قبول داریم باید به سمتی برویم که از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم و مستقیماً خودمان نقشمان را ایفا کنیم تا دیگران برایمان نمایندگی نکنند.
سخنگوی وزارت ارشاد درباره فیلم «فروشنده» گفت: ما موفقیت این فیلم را در عرصه بین‌المللی تقدیر می‌کنیم اما این مسئله به منزله آن نیست که هر فیلمی در جشنواره خارجی امتیاز بگیرد، حتما در داخل هم برای اکران همان شرایط را داشته باشد.
وی افزود: ما انتظار داریم فیلم‌هایمان در جشنواره‌های خارجی هدفدار باشند و باید فیلم‌هایی عرضه کنیم که استقلال و اقتدار کشورمان را نشان دهد؛ چرا که غربی‌ها در جهتی حرکت می‌کنند که بیشتر ضعف و آشفتگی از کشور ما نشان دهند.
وی اظهار داشت: ما باید از این به بعد در جشنواره‌های خارجی فیلم‌هایی تولید کنیم که ارزش‌ها و اقتدار و فرهنگ ایرانی اسلامی ما را نشان دهد.