kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۶۵۶
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳

روزنامه مصرالیوم: سرنگونی هواپیمای مصری کار اسرائیل بود

روزنامه «مصرالیوم» نوشته دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد، سرنگونی هواپیمای مسافربری مصری کار رژیم صهیونیستی است.


هواپیمای مسافربری ایرباس 320 خطوط هوایی مصر صبح پنج‌شنبه گذشته در حالی که از فرودگاه «شارل دوگل» فرانسه عازم مصر بود، با 66 سرنشین لحظاتی بعد از ورود به حریم هوایی مصر، بر فراز دریای مدیترانه از صفحه رادار محو شد. بلافاصله پس از این حادثه، گروه تروریستی داعش مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفت اما رسانه‌ها در این مورد با دیده شک و تردید نگریستند. اکنون برخی رسانه‌های مصری اعلام کرده‌اند که اسرائیل در این حادثه نقش داشته است. بنا بر گزارش روزنامه «مصرالیوم» و «المصریون»، برخی اخبار مربوط به سرنگونی هواپیمای مصری در پنجشنبه گذشته نشان می‌دهد که تل آویو در ساقط کردن این هواپیمای مصری دست داشته است چرا که این رژیم اعلام کرده بود رزمایش هواپیماهای جنگی خود را با استفاده از آسمان یونان انجام می‌دهد و در همین زمان بود که هواپیمای مصری دچار حادثه شد.
به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های مصری،  دلایل دیگری نیز در دست داشتن رژیم صهیونیستی در حادثه سرنگونی هواپیمای مصری وجود دارد، چرا که هواپیمای مصری قبل از سقوط به‌طور ناگهانی آتش گرفته و سازمان هواپیمایی یونان نیز اعلام کرده که این هواپیما بطور ناگهانی و قبل از مفقود شدن از صفحه رادار دچار آتش سوزی شده است و این نشان می‌دهد که خلبان آن با وضعیت غیرعادی مواجه شده به طوری که نتوانسته درخواست کمک کند.
طبق این گزارش، هواپیمای مصری پس از 27 دقیقه از شروع مانورهای هوایی هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی در منطقه ناپدید شده است و برخی از پایگاه‌های اینترنتی آمریکایی نیز اشاره کرده‌اند که این هواپیما همزمان با برگزاری تمرین‌های نظامی با مشارکت چند کشور عضو ناتو در دریای اژه در یونان سقوط کرده است. در این گزارش آمده حتی برخی از پایگاه‌های تخصصی در امور نظامی نیز این مسئله را تأیید کرده‌اند.
 پس از انتشار برخی اخبار مبنی بر دست داشتن رژیم صهیونیستی در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری مصری پایگاه اداره هوایی فدرال آمریکا که تصاویری از برنامه تمرین‌های جنگی این رژیم را در پایگاه خود منتشر کرده بود، بعد از وقوع حادثه برای هواپیمای مصری این تصاویر را حذف کرد! هنوز گزارشی در مورد انگیزه‌های احتمالی اسرائیل در این عملیات منتشر نشده است. این هواپیما هنگام حادثه حامل 66 مسافر و خدمه و... بود.