kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۵۵۵
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰

تظاهرات سراسری در پاکستان علیه کشتار شیعیان

مردم پاکستان ضمن اعلام همبستگی با دبیرکل حزب وحدت مسلمین پاکستان که در اعتراض به کشتار شیعیان ده روزی است دست به اعتصاب غذا زده، در شهرهای مختلف این کشور و برای چندمین بار تظاهرات کردند.


مردم پاکستان روز جمعه پس از ادای نماز در شهرهای مختلف ایالت‌های پنجاب، سند، بلوچستان و... تظاهرات و راهپیمایی برگزار و همبستگی خود را با «علامه راجه‌ناصر عباس جعفری» دبیرکل حزب وحدت مسلمین ابراز کردند.تظاهرکنندگان تاکید کردند اعتصاب غذا و تظاهرات تا عملی شدن خواسته‌های شیعیان ادامه خواهد داشت.
گفتنی است اعتصاب غذای مشترک شیعیان و اهل سنت پاکستان در اعتراض به کشتار شیعیان در مناطق مختلف این کشور به ویژه «پاراچنار» وارد دهمین روز خود شده است.
این اعتصاب غذا به همت حزب مجلس وحدت مسلمین و با حضور علمای برجسته اهل سنت پاکستان از جمعه گذشته آغاز شده است.
«علامه راجه ناصر عباس جعفری» دبیرکل حزب وحدت مسلمین پاکستان و «صاحب‌زاده حامد رضا» رهبر حزب شورای اتحاد سنی نیز با حامیانش در این اعتصاب غذا حضور دارند.
اعتصاب‌کنندگان از سکوت دولت اسلام‌آباد در مورد کشتار شیعیان به ویژه در پاراچنار منطقه مرزی پاکستان با افغانستان نیز به شدت انتقاد و ابراز نگرانی کردند.
دبیرکل حزب وحدت مسلمین پاکستان هشدار داد اگر رفتار تبعیض‌آمیز در قبال شیعیان در این کشور تغییر نکند، اعتراض‌ها گسترش خواهد یافت.از سوی دیگر هيئت مقامات عالی حزب مردم پاکستان (بزرگترین حزب این کشور) با حضور در محل اعتصاب غذای حزب مجلس وحدت مسلمین اعلام کرد که از حقوق شیعیان در پارلمان و سنای پاکستان حمایت خواهد کرد.