kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۵۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
با برپایی تظاهرات به نمایش گذاشته شد

وحشت صهیونیست‌ها از تبعات انتخاب لیبرمن به عنوان وزیر جنگ

صدها اسرائیلی در تل‌آویو تظاهرات کردند و با سردادن شعار «لیبرمن فاشیست» تعیین وی به عنوان وزیر جنگ را «خطرناک» دانستند.

سرویس خارجی-

تظاهرکنندگان در حالی که شعار می‌دادند «لیبرمن فاشیست است. لیبرمن فاسد نژادپرست است» دست‌نوشته‌هایی را حمل می‌کردند که  روی آنها نوشته شده بود «این کابینه یک فاجعه است»، «ما قربانیان بیشتر نمی‌خواهیم» یا لیبرمن باعث سقوط اسرائيل خواهد شد.»
صهیونیست‌ها تصمیم «بنیامین نتانیاهو» برای تعیین «آویگدور لیبرمن» به عنوان وزیر جنگ را محکوم و علیه نتانیاهو شعار دادند.
آویگدور لیبرمن وزیر جنگ کنونی اسرائيل رهبر حزب راستگرای «اسرائيل خانه ما» است و یکی از شخصیت‌های جنجالی در صحنه سیاسی اسرائیل به شمار می‌رود. وی در سال 2001 گفته بود که در صورت وقوع جنگ میان اسرائيل و مصر سد اسوان در مصر را بمباران خواهد کرد.
لیبرمن همچنین تهدید کرد در صورت ورود به وزارت جنگ با کمک ارتش اسرائیل نوار غزه را به استادیوم فوتبال تبدیل خواهد کرد! وی همچنین خواستار صدور حکم اعدام برای اسرای فلسطینی شده است.
شهرک‌نشینان اسرائيلی می‌گویند انتخاب وی آن اندک امنیتی را هم که دارند، از آنها خواهد گرفت. فساد اخلاقی و بی‌بند و باری لیبرمن هم زبانزد است.لیبرمن بارها نتانیاهو را به دروغگویی، شیادی، کلاهبرداری و فریبکاری متهم کرده است. البته بسیاری نیز انتخاب لیبرمن را به مسئله انتفاضه فلسطین مرتبط می‌دانند که سبب شد اسرائیلی‌ها به جد نگران امنیت خود شوند.اما جنبش حماس در واکنش به تهدیدات لیبرمن نسبت به فلسطینی‌ها اعلام کرد که از تهدیدات او نمی‌ترسند، و ترور سران سیاسی و نظامی حماس هیچ تاثیری بر این جنبش نخواهد گذاشت.
سایر رویدادها
* در تازه‌ترین عملیات مقاومتی، اتوبوس حامل شهرک‌نشینان صهیونیست در جنوب شهر بیت‌لحم هدف تیراندازی قرار گرفت و خسارت‌هایی به اتوبوس وارد شد.
* در حمله نیروهای صهیونیستی به تظاهرات در کرانه باختری دو فلسطینی زخمی شدند.
* روزنامه گاردین از کمک 100 میلیون دلاری یک میلیاردر یهودی به ترامپ نامزد جمهوری‌خواه آمریکا و ترغیب وی برای سفر به سرزمین‌های اشغالی خبر داد.