kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۴۵۲
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳
غوطه شرقی در یک قدمی آزادی

هلاکت 1100 تروریست تکفیری در عملیات بزرگ حزب‌الله و ارتش سوریه

ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت طی پیشروی گسترده در «غوطه شرقی»، بخش‌های جنوبی این منطقه را تصرف کردند و با به هلاکت رساندن 1100 تروریست تکفیری غوطه شرقی دمشق را در آستانه آزادی قرار دادند.



«غوطه شرقی» منطقه حساس و راهبردی است که در شرق دمشق قرار دارد. این منطقه از مدتی پیش شاهد درگیری‌های شدید میان گروه‌های تکفیری «جیش‌الاسلام» از یک طرف و «فیلق الرحمن»، اتحاد اسلامی، اجناد الشام، القاعده و جبهه النصره از طرف دیگر است و طی هفته‌های قبل به خاطر همین درگیری‌های داخلی بیش از 500 کشته از آنها گرفت.
اما، جبهه مقاومت و ارتش سوریه که این روزها سرگرم نبردهای سنگین در قنیطره و شمال سوریه به ویژه استان حلب هستند، فرصت را برای پاکسازی این منطقه مناسب دیده و دیروز عملیات وسیعی را از محور جنوب غوطه شرقی آغاز کردند. در نخستین ساعات عملیات، شهرک‌های «زیدین»، «دیر العصافیر»، «نوله»، «بالا القدیمه»، «بزینه» و «حوش جیرو» آزاد شدند و حدود 1100 تروریست تکفیری به هلاکت رسیدند. شمار روستاهای آزاد شده به 13 روستا رسیده است.
در مجموع، با توجه به پیشروی ارتش و مقاومت تا عمق غوطه‌شرقی، احتمال آزادسازی قریب‌الوقوع کل این منطقه وجود دارد.
آزادسازی غوطه شرقی امنیت دمشق و به ویژه منطقه «زینبیه»(س) را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.
همزمان با پیروزی‌های ارتش و مقاومت، «محمد علوش» سرکرده گروهک «جیش‌الاسلام» شکست عناصر خود در غوطه شرقی را به گردن «جبهه النصره» انداخت و به شبکه «العربیه» گفت: «فیلق الرحمن» به همراه جبهه النصره قصد ضربه زدن به جیش‌الاسلام را دارند. جیش‌الاسلام مثل سایر گروه‌های تروریستی، به شدت وابسته به عربستان است.
اما همزمان با عملیات ارتش سوریه در غوطه شرقی و استان حلب، آمریکا قصد دارد به همراه افراد مسلح وابسته به «اتحادیه دموکراتیک کرد» شهر «رقه» مرکز به اصطلاح خلافت داعش در سوریه را آزاد کند. به گفته کارشناسان، هدف آمریکا این است که جلوی توانمندی ارتش سوریه را بگیرد و با تقویت کردها، زمینه را برای توطئه‌های بعدی خود، از جمله فدرالی کردن و یا تجزیه سوریه فراهم کند.
پیوند اسرائيل و تروریست‌ها
همزمان با تلاش جبهه‌ حامی تروریسم و گروه‌های تروریستی برای حذف «بشار اسد»، «عاموس یادلین» رئيس مرکز مطالعات امنیت ملی اسرائيل طی مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت:‌«رفتن بشار اسد رئيس‌جمهور سوریه از این کشور، یک ضرورت راهبردی (برای اسرائيل) است و اقدامات اسرائيل باید بر این راهبرد متمرکز شود.» یادلین که قبلا ریاست شاخه اطلاعات ارتش صهیونیستی را هم بر عهده داشت، افزود:‌«تا زمانی که بشار اسد در سوریه باشد، این کشور تهدیدی برای تل‌آویو است.»
این دیدگاه نیز کاملا آشکار می‌کند که همه جبهه‌ حامی تروریسم در ماجرای بحران سوریه از یک مرکز که جز رژیم صهیونیستی نیست دستور می‌گیرند.
کشورهایی مثل عربستان و ترکیه و آمریکا در نشست‌های بین‌المللی و مذاکرات ژنو فقط یک شعار را تکرار می‌کنند:‌ «بشار اسد باید برود!»هدفی که تکفیری‌ها نیز آن را دنبال می‌کنند!