kayhan.ir

کد خبر: ۷۵۴۴۶
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
رئیس امنیت داخلی فرانسه خبر داد

برنامه‌ریزی مفصل داعش برای مسابقات فوتبال یورو 2016 فرانسه

در حالی که کمتر از یک ماه تا برگزاری مسابقات فوتبال یورو 2016 به میزبانی فرانسه باقی است،‌ مقام ارشد اطلاعاتی فرانسوی از برنامه داعش برای حملات تروریستی به این کشور پرده برداشت.


فرانسه طی هفته‌های اخیر درگیر شدیدترین اعتراضات به طرح‌های ریاضتی دولت این کشور بوده است و اعتراضات به اصلاحیه قانون کار در شهرهای مختلف این کشور همچنان ادامه دارد.
از طرفی پاریس خود را آماده می‌کند تا کمتر از یک ماه دیگر مسابقات فوتبال یورو 2016 را که از 21 خرداد تا 20 تیر ادامه خواهد یافت برگزار کند. موج ناامنی‌های گسترده در این کشور طی یک سال گذشته مقامات فرانسوی را به شدت نگران کرده است.
ترس از حملات احتمالی تروریستی در فرانسه اما به حدی است که پارلمان فرانسه تصمیم گرفت وضعیت فوق العاده را به مدت دو ماه دیگر و تا پایان این مسابقات تمدید کند. نمایندگان پارلمان فرانسه بر لزوم اتخاذ تدابیر شدید امنیتی تاکید کرده‌اند.رئیس اداره کل امنیت داخلی فرانسه که یکی از سازمان‌های اطلاعاتی  این کشور (زیر نظر وزارت کشور) است نیز  درباره حملات تروریستی در جریان مسابقات یورو 2016 هشدار داد. «پاتریک کالوار» در جلسه کمیته دفاعی پارلمان فرانسه، درباره «شکل جدید حملات تروریستی» که در آن مواد «منفجره در اماکن پرجمعیت قرار داده می‌شود» و این اقدام به صورت مکرر تکرار می‌شود»، هشدار داد.