kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۷۸۵
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
مدیرکل راه و شهرسازی استان:

45 درصد از آثار معماری صنعتی اصفهان تخریب شده است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: طی سال‌های گذشته بیش از 45 درصد آثار معماری صنعتی اصفهان تخریب شده اما صدایی از جامعه معماری برنخاسته است.

اصفهان- خبرنگار کیهان:

حجت‌الله غلامی افزود: این آثار معماری صنعتی در حاشیه رودخانه زاینده‌رود قرار داشت که از آنها فقط 2 الی 3 اثر باقی مانده است.
وی تصریح کرد:‌ نخستین اثر ریسباف بود که در سال گذشته توانستیم با اعتباری بیش از 215 میلیارد ریال از محل املاک و مستغلات آن را نجات دهیم و دیگری اثر دخانیات ملی است که بسیار باارزش‌تر از کارخانه ریسباف است و برای فروش گذاشته شده اما تاکنون جلوی فروش آن را گرفته‌ایم و سومین اثر نیز سیلوی اصفهان است که سابقه ساخت آن به سال 1318 می‌رسد و توانسته به عنوان شاخصی بسیار زیبا در شهر باقی بماند.
حجت‌الله غلامی اظهار کرد: اصفهان در محاصره بحران‌هایی خاص قرار دارد و بخش عمده‌ای از این بحران بایدتوسط معماران برطرف شود.
وی بیان کرد: تغییرات اقلیمی اصفهان همچون خشک‌شدن رودخانه زاینده‌رود، بر حیات و تمدن شهر اصفهان تاثیرگذار است و می‌طلبد که معماران فکری به حال این شهر کنند تا زمانی که آیندگان از اصفهان عبور کردند نگاهشان به این شهر مانند نگاهشان به خرابه‌های تخت‌جمشید نباشد.