kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۱۷۸
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲

شیخ نعیم قاسم: امکاناتی داریم که می‌توان با آنها اسرائیل را نابود کرد

نفر دوم حزب‌الله لبنان اعلام کرده، این جنبش امکاناتی در اختیار دارد که با آن می‌توان اسرائیل را نابود کرد.


شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: ما در بالاترین سطح از آمادگی برای مقابله با اسرائیل قرار داریم و امکاناتی در اختیار داریم که این رژیم را می‌تواند درهم بکوبد و از بین ببرد. به گزارش تسنیم، شیخ نعیم قاسم که در نشست «اتحادیه جهانی علمای مقاومت» سخن می‌گفت، تصریح کرد: «ما به پیروزی اطمینان داریم و مسیر را هرچقدر جانفشانی و فداکاری نیاز داشته باشد، خواهیم پیمود و با توطئه‌ها مقابله خواهیم کرد.»
معاون «سیدحسن نصرالله» این را هم گفت که: مادامی که مقاومت ادامه دارد، اشغالگر هرگز نمی‌تواند مستقر و باثبات شود و به خاطر خون پاک رزمندگان مقاومت چه در لبنان و چه فلسطین، اشغالگر هرگز روی ثبات را نخواهد دید و هرگز نمی‌تواند پایه‌های خود را تثبیت کند.»
شیخ نعیم قاسم درباره خوش‌خدمتی‌های رژیم آل سعود برای صهیونیست‌ها هم گفت: «عربستان سعودی به صراحت اعلام کرد در کنار پروژه صهیونیستی قرار دارد و مخالف بازگشت (خاک) فلسطین به مردم فلسطین و اعاده حقوق آنهاست.»
وی در برابر طرح سازشکارانه موسوم به «راه حل دو دولت» هم موضع گرفت و گفت: «این طرح اشغال فلسطین را مشروعیت می‌بخشد و ما با تمام وجود با آن مقابله خواهیم کرد.»وی در مورد پروژه‌ای که اکنون علیه امت اسلام در غرب آسیا و دنیای اسلام در حال اجراست نیز گفت: «طرح خصمانه علیه ملت‌های اسلامی سه پایه دارد که شامل آمریکا، اسرائیل و گروه‌های تکفیری است... و همه جنگ‌هایی که در منطقه رخ می‌دهد، به نفع اسرائیل است و عربستان سعودی هم به نفع صهیونیست‌ها، از تکفیری‌ها حمایت می‌کند. عربستان به تیم کمپ‌ دیوید پیوسته است.»در ارتباط با ایجاد پیوندهای نزدیک میان ریاض و تل‌آویو، موسسه «واشنگتن» نیز پنج‌شنبه در سایت خود اعلام کرد، شاهزاده «ترکی فیصل» رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان و ژنرال «یعقوب عمیدور» مشاور امنیت داخلی پیشین اسرائیل جمعه (دیروز) در واشنگتن نشست برگزار می‌کنند.
در ارتباط با این نشست که دیروز برگزار شد، هنوز خبری به رسانه‌ها درز پیدا نکرده است. چگونگی مقابله با محور مقاومت و هماهنگ کردن تلاش‌ها در حمایت از تروریست‌های فعال در سوریه احتمالا از موضوعات محوری مورد بحث طرفین در نشست دیروز واشنگتن بوده است.