kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۱۴۷
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳

نیکوکار دزفولی 6 میلیارد ریال برای ساخت مرکز بهداشتی درمانی هزینه کرد

مرکز بهداشتی درمانی امام حسن مجتبی(ع) با کمک شش میلیارد ریالی خیر حوزه سلامت در روستای شهید محمد منتظری دزفول به بهره‌برداری رسید.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: شهرستان گتوند با 70 هزار نفر جمعیت بیمارستان نداشت که با تلاش انجام شده در ماه‌های اخیر با حضور وزیر مربوطه از بیمارستان کارون گتوند بهره‌برداری شد.
یوسف پریدار افزود: مردم شهرستان شوش نیز تنها از خدمات بیمارستان نظام مافی با بیش از 40 سال قدمت بهره‌مند بودند که از زیرساخت مناسب برخوردار نبود که با تلاش و پیگیری انجام شده به طور کامل بازسازی شد و از زیرساخت‌های لازم همراه با چهار اتاق عمل جدید، هتلینگ، دستگاه‌های جراحی، تصویربرداری، سی‌‌تی‌اسکن پیشرفته برخوردار شد.
وی گفت: برای بازسازی اورژانس بیمارستان نظام مافی شوش نیز به تازگی مجوز پنج میلیارد ریال اعتبار گرفته شد که با جذب این اعتبار اورژانس این بیمارستان نیز بازسازی خواهد شد.
پریدار افزود: شهرستان 200 هزار نفری شوش 19 خانه بهداشت کم داشت که در مدت یکسال اخیر 19 مرکز بهداشت ساخته شده و شش مرکز بهداشت دیگر نیز در ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید ضمن اینکه اعتبار ساخت شش مرکز بهداشتی دیگر در شهرستان شوش نیز گرفته شده که به زودی ساخت آنها آغاز خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول همچنین از پیشرفت 30 درصدی بلوک زایمانی و کلینیک ویژه شوش خبر داد و گفت: احداث بیمارستان دوم شوش به دلیل کمبود اعتبار رها شده که امیدواریم با همت مسئولان مربوطه به زودی وارد مراحل اجرایی شود.
وی گفت: شهرستان دزفول نیز تنها یک بیمارستان 425 تخته دارد که در بیشتر مواقع این تخت‌ها 100 درصد اشغال بوده و بیماران بسیاری در حالت انتظار بسر می‌برند.
پریدار افزود: با سیاست‌های دانشگاه ساخت بیمارستان دوم این شهرستان با همکاری و تعامل بنیاد برکت و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار قرار گرفت که طراحی بیمارستان 550 تختخوابی دزفول با 10 میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است که تا چهار سال دیگر به مرحله بهره‌برداری می‌رسد که در صورت بهره‌برداری از این بیمارستان نیاز به تخت بستری تا 30 سال آینده در شمال خوزستان مرتفع خواهد شد.