kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۱۱۳
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
سردار سلیمانی در کنگره ۸ هزار شهید گیلانی با حضور آیت‌الله نوری همدانی:

امروز خرمنی از آتش در اطراف ماست اما کشور ما دارای ثبات و امنیت است

آخرین اجلاس از نخستین کنگره 8 هزار شهید استان گیلان با پیام رهبر معظم انقلاب در رشت برگزار شد.



در پیام رهبر معظم انقلاب به این کنگره که توسط آیت‌الله قربانی نماینده ولی‌فقیه در گیلان قرائت شد آمده است:
بسم‌ الله الرحمن الرحیم
به ارواح طیبه شهیدان عالی‌مقام گیلان درود می‌فرستم و ارادت خود را به خانواده‌های عزیز آنان ابراز می‌دارم.
لشکر قدس گیلان در شمار یگان‌های نقش‌آفرین در دفاع مقدس بود و اینجانب خاطره خوش آن صفا و صلابت و صداقت را از یاد نخواهم برد ان‌شاءالله.
بزرگداشت آن فداکاران ریشه بزرگداشت رادمردی و ایمان صادقانه است.
برای همه دست‌اندرکاران این مراسم پاداش الهی را مسئلت می‌کنم.
به گزارش خبرگزاری‌ها از رشت، فرمانده نیروی قدس سپاه با تاکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در خرمنی از آتش منطقه در امنیت و آرامش است، تاکید کرد: 30 سال است که در جنگی پیوسته در ابعاد گوناگون به دلیل داشتن رهبری شجاع و حکیم و ملتی باوفا، توانستیم دشمن را به زانو دربیاوریم.
سردار سلیمانی اظهار داشت: رهبر عزیز در بالای این قله نظام از این نظام و هر چیزی که از اسلامیت، ملیت، استقلال و عزت آن بکاهد مراقبت می‌کند و در مقابلش می‌ایستد.
وی تأکید کرد: اینکه یک کشور پاسپورت ما را قبول کند یا نکند در مقابل حفظ عزت و استقلال ما چه اهمیتی دارد؟
فرمانده نیروی قدس با بیان اینکه استقلال این ملت فقط یک بعد جغرافیایی نیست گفت: استقلال در همه ابعاد است استقلال در بعد فرهنگی ما است و استقلال در فرهنگ دینی و موضوعات دینی و فرهنگی نیز هست.
وی با تأکید بر اینکه استقلال یک امر کاملی است گفت: به این دلیل مقام معظم رهبری بر فرهنگ و موضوعات سیاسی مراقبت می‌کنند تا استقلال این کشور در همه ابعاد کامل باقی بماند آن وقت عزت حقیقی حاصل می‌شود؛ شهدای ما برای باقی ماندن این استقلال در همه ابعاد شهید شدند و به همین دلیل است که جمهوری اسلامی مصون مانده است.
سردار قاسم سلیمانی گفت: امروز دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران، دفاع از دین مبین اسلام است و بر همین اساس امام راحل عظیم‌الشان، حفظ نظام را اوجب واجبات دانستند.
وی با بیان  اینکه بیش از 30 سال از دوران جنگ و دفاع مقدس می‌گذرد اظهار کرد، هنوز جامعه ما متاثر از آن روزهاست و گنج جنگ گنج بی‌همتایی است که درهای ذی‌قیمتی در آن وجود داشت که باید کاوش و به جامعه معرفی شود. وی افزود: اگر امروز کسی را دیدیم که بوی شهید از کلام، رفتار و اخلاق او استشمام شد بدانید که او شهید خواهد شد و تمام شهیدان این مشخصه را دارند.
سردار سلیمانی با اشاره به 8 هزار شهید گیلان این استان را افتخار ایران دانست و افزود: 8 هزار شهید از یک استان، انسان را متحیر می‌کند و گیلان به تنهایی به اندازه چند استان کشور دارای حق کرده و بایستی دست تک‌تک مردم را بوسید و این استان بهشت الهی است و استانی است که نخبگان، عرفا و مراجع بزرگی را در درون خود پرورش داده است.
فرمانده سپاه قدس با قدردانی از دست‌‌اندرکاران برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان گفت: ضرورت جامعه ما درک درد جبهه است و به همین دلیل برگزاری یادواره‌ها اهمیت یافته و نباید برگزاری این‌گونه برنامه‌ها به یک روز اکتفا شود بلکه باید در جای جای کشور و همه روز و همه جا امتداد یابد زیرا که امروز جوانان ما خود را به نام شهدا متبرک می‌کنند.
آیت‌الله نوری همدانی نیز در این کنگره نظام‌ اسلامی را خون‌بهای شهدا دانست و افزود: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به مردم ایران خودباوری و شجاعت داد و در نتیجه این خودباوری توانستیم به پیشرفت‌های بسیاری برسیم و با دستیابی به موشک‌های دوربرد و تجهیزات جنگی لرزه بر اندام دشمن انداخته‌ایم.
وی گفت: ایران اسلامی با رهبری رهبر معظم انقلاب به پناهگاه مستضعفان و مظلومان جهان تبدیل شده و بیداری اسلامی را در جهان به وجود آورده است.
در آخرین روز این کنگره تمبر یادبود 8 هزار شهید گیلان در رشت رونمایی شد و همچنین در کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان از 208 کتاب دفاع مقدس نیز رونمایی شد.
همچنین پیکر پاک 2 شهید گمنام دفاع مقدس با حضور آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس کشور، آیت‌‌‌الله قربانی نماینده ولی‌فقیه در گیلان، محمدعلی نجفی استاندار گیلان، جمعی از فرماندهان نظامی به‌ویژه سپاه قدس گیلان،‌ خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و بر روی دستان مردم شهیدپرور گیلان در میدان شهدای ذهاب رشت تشییع شد.
یکی از شهدای گمنام 20 ساله، در سال 61 در عملیات والفجر یک در منطقه فکه و شهید دیگر 27 ساله، در سال 64 در عملیات والفجر 8 در منطقه فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان از 11اردیبهشت ماه جاری در رشت آغاز و در 3 روز گذشته 3 اجلاسیه شهدای فرهنگی، بانوان شهیده و ایثارگران برگزار شد.