kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۱۱۱
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
یک منتقد:

سینما و سیما «نوجوانان» را نادیده گرفته‌اند(اخبار ادبی و هنری)

یک نویسنده و منتقد تاکید کرد که سینما و سیما نوجوانان را نادیده گرفته‌اند.



سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با کیهان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار روز دوشنبه با معلمان  و درباره ضرورت برنامه‌سازی برای نسل جوان، گفت: پریروز با مدیر گروه کودک سیما دیدار و گفت‌وگو کردم. ایشان گفتند که مخاطبان سیما قبلا به بزرگسال و کودک تقسیم شده‌اند و متاسفانه گروه سنی نوجوان به عنوان مخاطب تعریف نشده است.
حسینی افزود: متاسفانه قشر نوجوان و جوان که دچار غلیان‌های احساسی هستند و تاثیرگذاری هنر نیز در ساحت احساس معنا می‌گیرد، هدف بی‌توجهی قرار گرفته‌اند، در حالی که در رسانه‌های دنیا برای این قشر برنامه‌سازی و فیلم ساخته می‌شود.
وی ادامه داد: نوجوان و جوان  به حدی تحت تاثیر هنر است که عموم استقبال از ابرقهرمانان و سوپر‌استارها از طرف این گروه سنی است. اما ما ظرفیت این قشر و میزان تاثیرپذیری‌اش را از ابزار هنر برای انتقال آموزه‌های الهی و انسانی جدی نگرفته‌ایم.
حسینی با نقد برنامه‌های کودک نیز گفت: در زمینه کارهای کودک سیما و سینما نیز، کمتر شاهد کار جدی و حساب شده هستیم. زیرا کودکان را – با پوزش – انسان‌هایی شیرین عقل تلقی می‌کنیم و به همین دلیل است که سیلی از عموها و خاله‌های غیرجدی را رو به مخاطب کودک روانه می‌سازیم!
گفتنی است،‌ شبکه‌های اول و دوم سیما، پیش از این برنامه‌هایی با محوریت نسل جوان پخش می‌کردند که پخش آنها ادامه نیافت.