kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۱۰۳
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴

6 سفیر جدید در تهران استوارنامه‌های خود را تقدیم روحانی کردند

سفرای جدید کشورهای بنگلادش‌، اوکراین‌، آکرودیته توگو‌، آکرودیته مونته نگرو‌، آکرودیته ایسلند‌، آکرودیته لیتوانی در دیدارهای جداگانه‌ای استوارنامه‌های خود را تقدیم رئیس‌جمهور کردند.



به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز سه‌شنبه در هنگام دریافت استوارنامه «مجیب‌الرحمن بوییان» سفیر جدید بنگلادش در تهران، اظهار داشت: بنگلادش کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران بوده و دو ملت همواره روابط نزدیک و صمیمانه‌ای با یکدیگر داشته‌اند.
وی با اشاره به همکاری‌ها و دیدگاه‌های نزدیک ایران و بنگلادش در مجامع مختلف بین‌المللی، گفت: امروز در شرایط پس از توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها بسترهای خوبی برای توسعه همه‌جانبه مناسبات میان دو کشور وجود دارد که باید به بهترین شکل از این فرصت استفاده کنیم. روحانی تلاش در راستای تحکیم روابط تهران - داکا و آماده‌سازی زمینه‌های لازم برای توسعه این روابط و همکاری‌ها را ماموریت مهم سفیر جدید بنگلادش در کشورمان توصیف کرد و ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در زمینه‌های گوناگون اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و تجاری، روابط خود را با بنگلادش گسترش دهد.«مجیب‌الرحمن بوییان» سفیر جدید بنگلادش نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس‌‌جمهوری کشورمان، با اشاره به روابط خوب و برادرانه دو ملت و تعاملات دو کشور در زمینه‌های سیاسی و بین‌المللی خواستار توسعه همه‌جانبه روابط و همکاری‌های بنگلادش با ایران در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و زیرساختی شد.
همچنین رئیس‌جمهور کشورمان در دیدار «سرگئی بوردیلیاک» سفیر جدید اوکراین در تهران، با اشاره به روابط صمیمی و توأم با احترام متقابل میان ایران و اوکراین، گفت: جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط دو کشور در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، استقبال می‌کند.وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های ایران و اوکراین برای توسعه همه‌جانبه روابط و مناسبات دو کشور اظهار داشت: در شرایط جدید پس از توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها علیه ملت ایران، فضا و فرصت مناسبی برای توسعه همکاری‌ها و مناسبات میان تهران - کیِف بوجود آمده که باید از آن برای ارتقای سطح روابط دو کشور استفاده کنیم.
«سرگئی بوردیلیاک» سفیر جدید اوکراین نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رئیس‌‌جمهوری کشورمان، چشم‌انداز روابط و همکاری دو کشور را مثبت ارزیابی و خواستار توسعه مناسبات همه‌جانبه میان ایران و اوکراین در بخش‌های مختلف شد.
در ادامه حجت‌الاسلام حسن روحانی در دیدار «محمدسعد اورو ساما» سفیر جدید آکرودیته توگو با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران اهمیت خاص و ویژه‌ای برای روابط دوستانه با کشور آفریقایی توگو قائل است،‌ اظهار امیدواری کرد در آینده شاهد توسعه همکاری‌ها و ارتقای سطح مناسبات همه‌جانبه تهران - لومه باشیم.
همچنین رئیس‌جمهور کشورمان در دیدار برانکو میلیچ»  سفیر جدید آکرودیته مونته‌نگرو، با بیان اینکه ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور می‌تواند مکمل یکدیگر باشند، گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد روابط خود را  با مونته نگرو در زمینه‌های اقتصادی، انرژی، صنعت و گردشگری گسترش دهد.
در ادامه حجت‌الاسلام حسن روحانی در دیدار با هرمن اینگلف سان سفیر جدید آکرودیته ایسلند گفت: افزایش تبادل هیئت‌ها و همکاری میان بخش‌های خصوصی دو کشور ، نقش مهمی در توسعه روابط ایفا می‌کند.
 همچنین رئیس‌جمهور کشورمان در دیدار آدریوس بروزگا» سفیر جدید آکرودیته لیتوانی به پتانسیل‌های دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی، فناوری و انرژی‌های تجدیدپذیر اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان توسعه و تقویت روابط با لیتوانی است.
وی ضرورت افزایش ارتباطات دو کشور را در تمامی بخش‌ها خاطرنشان ساخت و تصریح کرد:‌ روابط فرهنگی و مردمی، از جمله توریسم و آموزش زبان فارسی و لیتوانی در دو کشور می‌تواند به بهبود این روابط کمک نماید.