kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۰۸۵
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
وزارت جهاد کشاورزی:

قیمت شکر گران نمی‌شود

مدیرکل دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: شکر باید به قیمت مصوب هر کیلوگرم 2300 تومان درب کارخانه‌ها عرضه شود.


به گزارش پایگاه‌ اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سیدجمال مدرسی دره گفت: کل شکر مورد نیاز کشور حدود دومیلیون و 200 هزار تن است.
وی افزود: در حال حاضر بیش از 600 هزار تن شکر در انبارهای کارخانجات نیشکر و چغندر قند موجود است.
مدیرکل دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: از آنجایی که عمده شکر موجودی فعلی، مربوط به کارخانه‌های نیشکری است، این کارخانه‌ها مکلفند، شکر خود را همچنان براساس قیمت مصوب سال گذشته عرضه کنند و بدین ترتیب افزایش قیمت نخواهیم داشت.
مدرسی با تاکید بر تداوم ممنوعیت واردات شکر سفید در راستای اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: به منظور تامین مواد اولیه و پرداخت بخشی از مطالبات کارخانجات قند چغندری و نیشکری از دولت ناشی از مابه‌التفاوت قیمت شکر خام و قیمت فروش شکر استحصالی، صدور مجوز واردات حدود 500 هزارتن شکر خام به عنوان مواد اولیه کارخانه‌های چغندر قند و نیشکری که چغندرقند و نیشکر کشاورزان را خریداری کرده‌اند، در دست اقدام است.
وی با بیان این که شکر جزو کالاهای اساسی است که هم در سبد خانوارها نقش دارد و هم 50 درصد آن به‌عنوان مواد اولیه در واحدهای صنف و صنعت مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی، برنامه تامین شکر را با اولویت تولید داخل دنبال می‌کند و بر تامین کسری شکر صرفا از طریق واردات توسط کارخانه‌های چغندرقند و نیشکر تاکید دارد.
مدرسی از دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده و سازمان تعزیرات خواست، عرضه و فروش این محصول را از درب کارخانه تا بازار رصد و با اخلالگران بازار برخورد کنند.