kayhan.ir

کد خبر: ۷۳۵۸۴
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
فرماندار شهرکرد:

اجازه واگذاری حتی یک وجب از منطقه شاه‌منظر را به افراد نمی‌دهیم

فرماندار شهرکرد گفت: منطقه زیبا و منحصر به فرد «شاه منظر» متعلق به همه مردم این شهرستان است و هرگز اجازه نمی‌دهیم که یک وجب از این منطقه و یا مناطق دیگری از منابع طبیعی به فرد یا افراد خاصی واگذار شود.

 
 شهرکرد- خبرنگار کیهان:

حمید ملک‌پور اضافه کرد: اینکه برخی اعلام می‌کنند که در منطقه شاه منظر، زمین‌خواری صورت گرفته و در آن ویلاهایی به صورت شخصی ساخته می‌شود، عاری از حقیقت است.
وی ادامه داد: البته، افرادی سودجو و فرصت‌طلب قصد داشتند که به انحای مختلف و با سندسازی و همچنین شیوه‌های غیرقانونی دیگری، منطقه شاه منظر را به نفع خود تصاحب کنند اما در این زمینه موفق نشدند و برای انحراف افکار عمومی این شایعه را مطرح کرده‌اند که در شاه منظر زمین‌خواری صورت گرفته است.
وی گفت: منطقه شاه منظر با حدود 1700 هکتار در بین کوه‌های بسیار زیبا و دیدنی و دریاچه‌ای به همین نام در مسیر هفشجان- سورشجان- شهرکرد واقع شده و طرحی با عنوان «طرح گردشگری شاه‌منظر» در دست اجرا است.
ملک‌پور افزود: «در این طرح ضمن کاشت گونه‌های گیاهی و جنگلی با مشارکت مردم، محیط‌زیست و تشکل‌های زیست‌محیطی، هتل، آبشار مصنوعی، پارک جنگلی، تله‌کابین، فروشگاه‌های صنایع دستی و پیست موتورسواری احداث خواهد شد.
وی افزود: با ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی در منطقه شاه منظر، این منطقه به یک مجموعه عظیم گردشگری و تفریحی برای عموم مردم و مسافران و گردشگران در استان چهارمحال و بختیاری تبدیل خواهد شد.
ملک‌پور همچنین با اظهار این مطلب که آب و هوای شهرکرد تحت تأثیر کانون گرد و غبار قرار گرفته است، اعلام کرد: با اجرای طرح گردشگری شاه‌منظر کیفیت هوای این شهر مطلوب‌تر و منطقه مرغزار جنوب شهرکرد بار دیگر احیا و برای دامداران چراگاه مناسبی فراهم خواهد شد.