kayhan.ir

کد خبر: ۷۳۱۴۳
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰

افزایش ۳۰ درصدی قیمت آهن در بازار اصفهان

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اصفهان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی قیمت آهن در بازار گفت: در طول روزهای گذشته قیمت آهن به‌دلیل افزایش قیمت آهن وارداتی از چین، برزیل و هند و افزایش تعرفه‌های وارداتی به هرکیلو ۱۷۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.




اکبر شمشیری با اشاره به رکود 90 درصدی بازار آهن اصفهان اظهار داشت: هنوز رکود بر بازار آهن سایه انداخته و در سال جدید نیز شاهد هیچ‌گونه رونقی در این بازار نیستیم. در واقع دلیل این معضل توقف ساخت‌وساز و عملیات اجرایی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در استان است.
وی افزود: متأسفانه سال گذشته 25‌درصد از آهن‌فروشان اصفهانی به‌دلیل افت قیمت آهن، مشکلات دارایی و رکود موجود در بازار پروانه فعالیت خود را باطل کردند و به مشاغل دیگر و یا جمعیت بالای بیکاران پیوستند.
رئیس اتحادیه آهن‌فروشان اصفهان گفت: از ابتدای سال تاکنون بازار آهن در رکود کامل به سر می‌برد و به‌ندرت کسی تمایل به ورود به این شغل را دارد.
وی با اشاره به مشکلات دارایی و مالیات بر ارزش افزوده در بازار آهن گفت: مالیات بر ارزش افزوده بزرگ‌ترین مشکل تمام تولیدکنندگان و فروشندگان در مشاغل مختلف است که بازار آهن نیز از این قاعده مستثنا نیست.
شمشیری بیان کرد: اخیراً اداره‌کل دارایی مصوبه جدیدی را تصویب کرده و با توجه به توجیهات قانون جدید مالیاتی، امید داریم که مشکلات تولیدکنندگان و فروشندگان کمتر شده و تسهیلات لازم برای مشاغل درگیر با بحث مالیات ارزش بر افزوده در نظر گرفته شود.