kayhan.ir

کد خبر: ۷۲۸۶۹
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶
کار سخت نمایندگان اصفهان در لیگ قهرمانان آسیا

ذوب‌آهن برای صعود به میدان می‌رود، سپاهان برای اعاده حیثیت

تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان امشب دیدارهای خود را با حریفان عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌کنند: ذوب‌آهن به دنبال صعود به مرحله بعد است و سپاهان در پی اعاده حیثیت.



رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال آسیا امروز پیگیری می‌شود که طی آن دو نماینده اصفهانی ایران به مصاف حریفان عربستانی خواهند رفت. ذوب‌آهن در مسقط میزبانی النصر را بر عهده دارد و تیم سپاهان در دوحه قطر به مصاف الاتحاد خواهد رفت.ذوب آهن در حالی به مصاف حریف می‌رود که با ۸ امتیاز صدرنشین گروه B است و النصر با ۵ امتیاز در مکان سوم جدول قرار دارد. پیروزی بر حریف عربستانی نه تنها شادمانی اهالی فوتبال را به دنبال خواهد داشت که صعود ذوبی‌ها را نیز مسجل خواهد کرد. تیم یحیی گل‌محمدی با وجود اینکه در لیگ برتر شرایط گذشته را ندارد و امتیازات زیادی را در هفته‌های گذشته از دست داد تا از جمع مدعیان خارج شود در لیگ قهرمانان اوضاع بسامانی دارد و با ۶ گل زده در چهار دیدار گذشته، دست‌کم خط حمله بهتری در قیاس با دیگر تیم‌های این گروه دارد. در مقابل النصر عربستان با دریافت ۸ گل، ضعیف‌ترین دفاع را در بین تیم‌های گروه B دارد و این فرصت خوبی برای مهاجمان ذوبی‌ها است تا با غلبه بر این تیم عربستانی صعود خود را مسجل کنند. تقابل این دو تیم ساعت ۲۱ امشب در مسقط برگزار خواهد شد. در دیگر دیدار این گروه بنیادکار میزبان لخویا قطر است.
گل‌محمدی: بازی با النصر حساس‌ترین بازی گروه است
یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در نشست خبری پیش از دیدار برابر النصر عربستان در هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با تشکر از مقامات و فدراسیون فوتبال عمان به خاطر فراهم کردن شرایط خوب برای دیدار ذوب‌آهن و النصر اظهار کرد: بازی در کشور ثالث تصمیم خوبی نبود. دوست داشتیم این بازی در ایران برگزار شود تا هواداران ما از تماشای بازی در خانه و همچنین هواداران النصر از بازی در عربستان لذت ببرند.وی با بیان اینکه بازی پیش رو حساس‌ترین بازی گروه ما به شمار می‌رود نیز افزود: النصر بازیکنان خوبی در اختیار دارد که نباید در این بازی به آنها فضا بدهیم. تقریبا در این بازی حق اشتباه نداریم و باید بدانیم برای موفقیت باید در تمام دقایق بازی تمرکز کافی را داشته باشیم.امیدواریم بازیکنان ما کیفیت خوب خود را به نمایش بگذارند و در پایان با پیروزی و کسب 3 امتیاز از زمین بازی خارج شویم.
سپاهان دیگر نماینده ایران در گروه A این مسابقات برابر الاتحاد عربستان قرار می‌گیرد. با توجه به میزبانی نماینده عربستانی، این دیدار در دوحه قطر برگزار می‌شود. الاتحاد و سپاهان با ۳ امتیاز در رده‌های سوم و چهارم جدول گروه اول قرار دارند و تنها با برتری در دو بازی باقی مانده به دنبال حفظ اندک شانس خود برای صعود از این گروه هستند. اگر سپاهان روال قبلی خود را ادامه دهد کار سختی برابر تیم الاتحاد دارد. انتظاری که جامعه فوتبال از سپاهان در این دیدار دارد ارائه فوتبال خوب و پیروزی بر عربستانی‌ها است تا جواب محکمی به همه کارشکنی‌های سعودی‌ها داده شود. این بازی ساعت ۲۲:۱۵ برگزار خواهد شد. در دیگر بازی این گروه تیم لوکوموتیو تاشکند به مصاف النصر امارات می‌رود. لوکوموتیو و النصر به ترتیب با ۸ و ۷ امتیاز در رده‌های اول و دوم گروه A قرار دارند.
استیماچ: هیچ هدفی جز پیروزی نداریم
ایگور استیماچ سرمربی سپاهان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش با الاتحاد عربستان در قطر، ‌گفت: در ابتدا از میزبانی و پذیرایی مطلوب فدراسیون فوتبال قطر برای این بازی سپاسگزاری می‌کنم و البته تاسف خود را نیز به جهت اینکه این بازی در کشوری ثالث برگزار شده اعلام می‌نمایم. وی افزود: قطعا بازی در کشوری ثالت خلاف روح فوتبال است اما به هر ترتیب با توجه به نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا مجبور به بازی در این شرایط هستیم. استیماچ با اشاره به شرایط سپاهان در جدول گفت: هیچ نگاهی نمی‌توانیم به جدول گروه‌مان داشته باشیم. فقط برای ما در دو دیدار پیش روی‌مان با الاتحاد پیروزی مهم است و غیر از بردن هیچ هدف و برنامه دیگری نداریم.