kayhan.ir

کد خبر: ۷۲۶۵۵
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶

حوادث کوتاه از کشور


    مرگ آتش‌نشان
مشهد- خبرگزاری صداوسیما: بازرس ویژه قتل مشهد گفت: در حادثه‌ای که در شهرک صنعتی واقع در جاده عباس رخ داد، 2 نفر جان باختند.
قاضی سیدجواد حسینی افزود: راننده یک دستگاه تانکر هنگام تخلیه فاضلاب از چاه، پس از گیر کردن لوله تخلیه بدون توجه به نکات ایمنی به داخل چاه وارد و به خاطر گازهای سمی دچار مسمومیت شد.
وی ادامه داد: یکی از مأموران آتش‌نشانی این شهرک صنعتی نیز که بدون استفاده از تجهیزات برای نجات فرد مصدوم وارد چاه شده بود دچار مسمومیت شد و هر دو مصدوم در اثر مسمومیت جان باختند.

فداکاری برای دوست
زابل- خبرگزاری صدا و سیما: یک شهروند زابلی که برای کمک به دوست سانحه دیده خود به محل تصادف رفته بود، جان باخت.
برخورد یک پژو405 با یک تانکر آب در مسیر شهر بنجار به زابل در شب یکشنبه موجب مصدومیت 3 سرنشین خودروی سواری پژو شد.
پس از این حادثه راننده تانکر از دوستش برای رساندن مدارک موردنیاز درخواست کمک کرد که دوستش نیز به محل مراجعه کرد.
این شخص هنگام عبور از عرض جاده بر اثر برخورد شدید یک خودرو عبوری دیگر با وی جان باخت.

سقوط صخره
رامسر- خبرگزاری صدا و سیما: بخشدار بخش مرکزی رامسر از سقوط تکه سنگی چندین تنی از ارتفاعات بالادست لپاسرک این شهرستان خبر داد که تلفات انسانی نداشت.
به گفته مداح رودسری این سنگ پس از سقوط از بالادست با عبور از پارک ورزشی و تخریب دیوار و تأسیسات این پارک؛ در حیاط خانه یکی از ساکنان منطقه متوقف شد.

مواد مخدر در تانکر سوخت
بجنورد- خبرگزاری صداوسیما: جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به کشف 200 کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در تانکر سوخت‌رسانی جاسازی شده بود، گفت: این تانکر از افغانستان به مقصد خراسان شمالی در حرکت بود و در این عملیات دو نفر نیزدستگیر شدند.
سرهنگ احمد قرائی با بیان اینکه در عملیات دیگری نیز 20 کیلوگرم تریاک از یک دستگاه خودروی وانت کشف و ضبط شد، افزود: در عملیات سوم پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در سه روز گذشته هم یک کیلو و 800 گرم ماده مخدر شیشه از خودروی تیبا کشف شد و 2 نفر متهم دستگیر شدند.

توقیف برنج
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: مأموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید «امامی» شهرستان «شهرضا» حین کنترل خودروهای عبوری به دو دستگاه کامیون مشکوک و آنها را متوقف کردند.
سرهنگ حمید امیرخانی افزود: در بازرسی از این دو خودرو مقدار 46 تن برنج قاچاق فاقد هر گونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد.
وی ادامه داد: در این دو عملیات دو راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

کشف داروی گیاهی
جیرفت- ایرنا: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: 8 هزار و 320 کیلوگرم محموله قاچاق گیاه دارویی آویشن در شهرستان منوجان کشف و ضبط شد.
محمدحسن کردستانی افزود: نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان منوجان با همکاری نیروهای انتظامی این شهرستان موفق به کشف و ضبط این مقدار آویشن قاچاق در بخش نودژ شهرستان منوجان شدند.
به گفته وی در این ارتباط 2 نفر متهم دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

دستگیری قاتل دختربچه
شیراز- فارس: فرمانده انتظامی استان فارس در پی اعلام مفقودی دختربچه 6 ساله به نام «ستایش. ع» در یکی از روستاهای اطراف شهرستان نی‌ریز، پلیس تحقیقات خود را در این  زمینه آغاز کرد.
در ادامه تحقیقات مردی 43 به هویت «س.ط» شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.
وی با اعتراف به قتل این کودک، دفن وی در کوه‌های اطراف روستا، انگیزه خود از جنایت را سرقت طلاجات وی اعلام کرد.

پرادو به تیر چراغ برق زد
اصفهان- باشگاه خبرنگاران جوان:‌ بامداد روز گذشته بر اثر برخورد شدید یک دستگاه خودرو تویوتا پرادو با دکل برق هر 3 سرنشین خودرو در دم جان باختند. علت این حادثه تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام شد.

کارمند قلابی دستگیر شد
مراغه- خبرگزاری فارس:‌ فرمانده نیروی انتظامی مراغه گفت: فردی که با پوشش کارمند امور آب از روستائیان اخاذی می‌کرد در مراغه دستگیر شد.
سهراب رحیم زاده افزود: این فرد از دو سال پیش در روستاهای مراغه، با پوشش کارمند امور آب از باغداران مبالغی را به منظور صدور پروانه حفر چاه عمیق دریافت می‌کرد.
وی ادامه داد: متهم با دریافت 300 هزار تومان از باغداران مال باخته وعده صدور پروانه بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی را می‌داده است.

رد رشوه 200 میلیونی
یاسوج- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و توقیف 3 دستگاه کامیون کشنده حامل بیش از 47 تن برنج قاچاق در محور شیراز- یاسوج خبر داد.
سرتیپ غلام‌عباس غلامزاده گفت: متهمان برای فرار از قانون پیشنهاد مبلغ 200 میلیون ریال رشوه دادند که مأموران ضمن رد رشوه، موضوع را صورتجلسه کردند.
وی ادامه داد: ارزش این محموله‌ قاچاق 2 میلیارد و 611 میلیون ریال برآورد شد.

قاتل نامرئی 3 قربانی گرفت
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان ورامین گفت: با اعلام خبری مبنی بر مرگ مشکوک در روستای باغخواص به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 بلافاصله عوامل انتظامی به همراه عوامل امداد و نجات برای بررسی موضوع در محل حادثه حاضر شدند.
سرهنگ فلاحی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد، مادر 33 ساله و یکی از فرزندانش حین استحمام و فرزند دیگر در داخل اتاق به علت افتادن لوله بخاری و نشت گاز، دچار گازگرفتگی شدند که پس از مراجعه پدر خانواده به منزل و انتقال آنها به مرکز درمانی، اقدامات درمانی موثر واقع نشد و هر 3 نفر آنها فوت کردند.
وی ادامه داد:‌ در این راستا پرونده اولیه تشکیل و به مرجع قضایی ارسال شد.

کشف 350 هزار قرص روانگردان
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی پاکدشت گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی در این شهرستان در امر تهیه و توزیع قرص روانگردان فعالیت گسترده‌ای دارند، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس مواد مخدر قرار گرفت.
سرهنگ سلمان آدینه‌وند افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس،‌ محل فعالیت متهمان شناسایی و پس از اخذ مجوز قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه دو نفر دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه مذکور، 354 هزار قرص روانگردان، به دست آمد.
وی ادامه داد: متهمان پس از صورتجلسه و تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

اعدام قاتل و قاچاقچی
رشت- خبرنگار کیهان: متهم (ع.م) 29 ساله اهل اردبیل به جرم حمل و نگهداری 632 گرم مواد مخدر از نوع تریاک و همچنین متهمان (د.الف) 51 ساله اهل تهران و (ف.و) 31 ساله اهل تالش به جرم قتل عمد توسط دادگاه انقلاب اسلامی گیلان به اعدام محکوم شده بودند که حکم اعدام آنان صبح روز شنبه پس از انجام تشریفات قانونی و تایید دادستانی کل کشور و موافقت رئیس قوه قضائیه در زندان مرکزی رشت به اجرا درآمد.