kayhan.ir

کد خبر: ۷۲۵۸۰
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲

استقبال لبنانی‌‌ها از انیمیشن «بچرخ تا بچرخیم»(اخبار ادبی و هنری)

بعد از استقبال گسترده از انیمیشن «بچرخ تا بچرخیم» نسخه عربی این انیمیشن نیز منتشر شد.



به گزارش خبرنگار کیهان، موسسه کشافه‌الامام‌مهدی(عج) که سال گذشته نیز انیمیشن «شاهزاده روم» را در لبنان اکران کرده بودند، این بار اقدام به انتشار نسخه عربی «بچرخ تا بچرخیم» کرده‌اند. مضمون ضداستکباری این انیمیشن طی روزهای اخیر، موجب برانگیخته شدن خشم برخی از رسانه‌های غربگرا و طرفدار سازش با آمریکا شده بود. برخی از این رسانه‌ها، ازجمله روزنامه اجاره‌ای «شرق» بدون دیدن این انیمیشن، در اقدامی غیرحرفه ای، مطالب دروغی را به آن نسبت داده بودند.
اما شیعیان لبنان به استقبال «بچرخ تا بچرخیم» رفتند. آنها علاوه بر انتشار نسخه عربی بازی فکری نیز از روی آن درست کرده‌اند. موسسه کشافه الامام مهدی(عج) همچنین داستان مصور این انیمیشن را با عنوان عربی «دوري یا بلابل!» در ماهنامه لبنانی «مهدی» چاپ کرده‌اند.
در روزهای اخیر استقبال از انیمیشن «بچرخ تا بچرخیم» در داخل ایران نیز رشد محسوسی داشته و طی یک هفته اخیر بازدید از این انیمیشن از مجموع یک میلیون بار گذر کرده است.
انیمیشن «بچرخ تا بچرخیم» به قلم محمد سرشار، تهیه کنندگی محمد امین همدانی و کارگردانی رسول آذرگون خرداد ماه سال گذشته تولید و برنده فانوس ششمین جشنواره مردمی عمار شده بود.