kayhan.ir

کد خبر: ۷۲۰۳
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۵
رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبر داد

حق ماموریت 12 میلیارد تومانی برای مدیری که هرگز به ماموریت نرفته بود

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: فردی در یکی از استان‌‌ها ۱۲ میلیارد تومان حق مأموریت دریافت کرده در حالی که یک دقیقه هم مأموریت نرفته است.
روز گذشته نشست اقتصاد مقاومتی با حضور دادستان کل کشور و رئیس سازمان بازرسی در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور در این نشست با اشاره به اینکه مدعیان حقوق بشر حتی دارو که مورد نیاز بیماران است و جان انسان‌‌ها را هدف قرار می‌دهد را هم تحریم کرده‌اند، گفت: آن‌ها نماینده می‌فرستند که مبادا ما تحریم‌‌ها را دور بزنیم.
محسنی اژه‌ای در ادامه تاکید کرد: رهبری با یک دید جامع و نگاه تیزبین نه تنها فردی بلکه با مشورت با دیگران آن هم پس از ماه‌‌ها و با مشورت و برگزاری جلسات با سران قوا سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند.
سخنگوی قوه قضائیه همچنین با اشاره به این مطلب که اگر در اجرای این سیاست‌‌ها کوتاهی کنیم دچار خسران می‌شویم گفت: باید اول تعریف درستی از اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.
وی افزود: ما باید متکی به اقتصادی باشیم که که استقلال اقتصادی ما را حفظ کند و نیازمند بیرون از کشور نباشیم و کاری کنیم که هیچ یک از نقشه‌های دشمن موثر واقع نشود.
دادستان کل کشور با تأکید بر این نکته که ما باید نیازهای جامعه را خودمان در داخل تولید کنیم گفت: ساده‌اندیشی است که فکر کنیم با نگاه به بیرون مشکلات اقتصادی مان حل می‌شود.
محسنی اژه‌ای در ادامه نشست هم‌اندیشی مدیران سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به این که بیرون از کشور و غربی‌‌ها همان‌هایی هستند که با مردم و نظام ما مشکل دارند گفت: مگر می‌شود با تکیه بر آن‌ها بتوانیم مشکلات اقتصادی‌مان را حل کنیم؟
وی افزود: چرا برخی فکر می‌کنند فقط برای رفع تحریم‌‌ها باید با دیگران سازش کنیم. امکان ندارد دشمنان به ما کمک کنند بلکه کمک آن‌ها تا حدی خواهد بود که ما را به خودشان وابسته کنند و منافع‌شان تأمین شود.
دادستان کل کشور با اشاره به این مطلب که ما از اینگونه حرف ‌ها زیاد شنیده‌ایم، گفت: خیلی از افراد می‌گویند می‌خواهیم برای فلان موضوع موافقت اصولی بگیریم اما آنقدر طول می‌دهند که یا منصرف می‌شویم یا امکان ندارد مجوز بدهند مگر اینکه خودشان هم شریک باشند.
محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: این موانع در جهت توسعه اقتصادی فساد به بار می‌آورد و یکی از وظایف ما این است که برویم به دنبال اینکه افراد دارای مفاسد اقتصادی در دستگاه‌های حکومتی را پیدا کرده و مهر خیانت بر پیشانی آن‌ها بزنیم.
وی تصریح کرد: باید امکان پخش دادگاههای علنی برای محاکمه مفسدان اقتصادی فراهم شود و پخش علنی دادگاه‌ها بازدارنده‌تر از مجازات خواهد بود.
محاسبه حق مأموریت 12 میلیاردی
 برای یک نفر
ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در  این نشست با اشاره به اینکه در برخی از استان‌‌ها شاهد ریخت و پاش و تخلفاتی بوده‌ایم، گفت: در یکی از استان‌ها 503 میلیون تومان صرف پول غذا شده است.
رئیس سازمان بازرسی کل افزود: فردی در یکی از استان‌‌ها ۱۲ میلیارد تومان حق مأموریت دریافت کرده در حالی که یک دقیقه هم مأموریت نرفته است.
وی خاطر نشان کرد: در یکی از استان‌‌ها فردی، 70 میلیارد تومان حق عوارض دولتی پرداخت کرده که پیش‌بینی می‌شود به 100 میلیارد تومان نیز برسد البته این موضوع جدای از پرونده قاچاق است .
به گزارش خبرگزاری‌ها،  رئیس سازمان بازرسی کل کشور پس از این نشست در جمع خبرنگاران درباره پرونده حادثه آتش سوزی در خیابان جمهوری گفت: این پرونده در دادسرا بررسی می‌شود و تا پایان سال نتیجه‌اش مشخص خواهد شد.
وی درباره پرونده خاوری نیز گفت: با توجه به جابجایی رخ داده در محل سکونت خاوری موضوعی پیش آمد که محاکمه این فرد به سال آینده موکول شد. سراج درباره پرونده مهدی هاشمی نیز گفت: این پرونده از آن زمان که به دادسرا رفته هنوز برنگشته است و من اطلاعی ندارم.
وی  درباره فروش اموال مه آفرید خسروی نیز، گفت: تلاش می‌کنیم تا هر کدام از اموال وی به درستی قیمت گذاری شود تا کسی در این مسیر متضرر نشود.
سراج در پایان خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی به پرونده اتوبوس‌های اسکانیا ورود کرده و باید بگویم که این پرونده در دست بررسی است.