kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۷۰۹
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲
سرنوشت سیدها امروز مشخص می‌شود

روز مهم فوتبال ایران و آسیا در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی

تکلیف سیدهای آسیا در رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ امروز با اعلام آخرین رده‌بندی فیفا مشخص می‌شود.

سرویس ورزشی-

آخرین رده‌بندی فدراسیون جهانی فوتبال امروز توسط سایت فیفا اعلام می‌شود تا به این ترتیب سرنوشت سیدهای آسیا نیز مشخص شود. تیم‌های ملی کره‌جنوبی، ازبکستان، استرالیا، ایران، قطر، ژاپن، تایلند و عربستان به عنوان تیم‌های اول گروه‌های هشت‌گانه و چهار تیم چین، سوریه، عراق و امارات به عنوان تیم‌های دوم برتر 12 تیمی هستند که ضمن صعود به جام ملت‌های آسیا 2019 باید برای صعود جام جهانی در قالب دو گروه 6 تیمی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 با یکدیگر رقابت کنند.
بر همین اساس قرعه‌کشی این رقابت‌های سه‌شنبه هفته آینده در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود و کی‌روش و 11 مربی تیم‌های صعودکننده برای برگزاری این رویداد راهی مالزی خواهند شد. در واقع امروز با اعلام رنکینگ فیفا، تیمی که هم‌ سید ایران شود به طور حتم در گروه بعدی با کشورمان همگروه نخواهد شد.
ایران و استرالیا همگروه نمی‌شوند
اگرچه چندی قبل عنوان شده بود که به احتمال زیاد تیم‌های ایران و ژاپن در سید یک قرار می‌گیرند اما حالا خبرهای منتشر شده حکایت از آن دارد که احتمالا تیم‌های ایران و استرالیا در سید یک قرار می‌گیرند.
فدراسیون جهانی فوتبال فیفا جدیدترین رنکینگ تیم های ملی را 19 فروردین (امروز) منتشر خواهد کرد و مراسم قرعه کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 24 فروردین بر اساس این رنکینگ صورت خواهد گرفت. اما با آخرین تغییرات صورت گرفته در رنکینگ بر اساس نتایج آخرین دیدارها ایران با 672 امتیاز در صدر ماند و استرالیا با 601 امتیاز با جهشی پنج پله‌ای خود را به رده دوم رساند تا در کنار ایران در سید یک مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 قرار گیرد. به این ترتیب دو تیم ایران و استرالیا قطعا در این رقابت‌ها در یک گروه قرار نخواهند گرفت.
اما در ادامه کره جنوبی و ژاپن به عنوان تیم‌های سوم و چهارم رنکینگ در سید 2 جای گرفتند و به این ترتیب یکی از دو قدرت فوتبال شرق قاره به قید قرعه در گروه ایران جای خواهد گرفت.عربستان و ازبکستان تیم‌های پنجم و ششم رنکینگ هم در سید 3، تیم‌های امارات و چین به عنوان تیم‌های هفتم و هشتم رنکینگ در سید 4، تیم‌های قطر و عراق به عنوان تیم های دهم و سیزدهم در سید 5 و تیم های سوریه و تایلند به عنوان تیم‌های چهاردهم و شانزدهم رنکینگ در سید 6 رقابتها جای گرفتند.
مرحله نهایی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 در قاره آسیا 24 فروردین در کوالالامپور برگزار خواهد شد و 12 تیم حاضر در دو گروه شش تیمی جای خواهند گرفت.این رقابت‌ها در آسیا از 11 شهریور آغاز خواهد شد و در پایان دو تیم نخست هر گروه (مجموعا 4 تیم) مستقیما راهی جام جهانی روسیه خواهند شد و برنده دیدار تیم های سوم دو گروه برای کسب سهمیه پنجم آسیا در دیدار پلی‌آف به مصاف تیم چهارم منطقه کونکاکاف خواهد رفت.
با این وضعیت هر احتمالی در گروه بندی تیم ملی در مرحله نهایی وجود دارد؛ از جمله هم گروه شدن ایران با تیم‌های ژاپن، عربستان، عراق و ... در یک گروه، تا جذابیت بازی‌های این مرحله به اوج خود برسد.
سیدبندی احتمالی آسیایی‌ها
در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی
*سید یک ...................................................................... ایران و استرالیا
*سید دو .................................................................. کره جنوبی و ژاپن
*سید سه ............................................................ عربستان و ازبکستان
*سید چهار ..................................................................... امارات و چین
*سید پنج ............................................................................ قطر و عراق
*سید شش ................................................................... سوریه و تایلند