kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۵۴۹
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
معاون وزیر بهداشت و درمان خبر داد

ورود 2 قلم داروی گران‌قیمت ساخت ایران به بازار

دو داروی گرانقیمت درمان بیماری هپاتیت نوع C و روماتیسم ساخت ایران، به زودی وارد بازار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سمنان گفت: این داروها با بهره‌گیری از دانش بومی دانشمندان شرکت‌های دانش‌بنیان بخش بهداشت و درمان ساخته شده و هم‌اکنون در مرحله نهایی بالینی است.
رضا ملک‌زاده افزود: داروی آدلوئوماپ برای بیماران روماتیسمی و بیماری‌های مزمن التهاب روده ساخته شده و داروی شیمیایی درمان هپاتیت C  هم که تهیه آن برای بیماران سخت و بسیار پرهزینه بود به زودی وارد بازار می‌شود.
وی گفت: با استفاده از داروی بومی‌سازی شده هپاتیت C، هزینه 200 میلیون تومانی درمان این بیماری در کشور به رقمی حدود سه تا چهار میلیون تومان می‌رسد که تحت پوشش بیمه نیز قرار خواهد گرفت.
ملک‌زاده افزود: وزارت بهداشت تولید 50 داروی گرانقیمت مورد نیاز بیماران را در برنامه‌های تحقیقاتی خود دارد که به تدریج با طی مراحل آزمایش حیوانی و تست انسانی و بالینی مختلف و تخصصی به تولید انبوه و قابل ارائه به بازار مصرف خواهد رسید.
معاون وزیر بهداشت، اتاق تمیز را یکی از فضاهای فیزیکی مورد نیاز کشور برای تولید داروهای ویژه و بیوداروها دانست و گفت: هم‌اکنون 18 اتاق از این نوع در مراکز تحقیقاتی و آموزشی وزارت بهداشت در سراسر کشور فعال است که هر کدام برای تحقیق و تولید نوع خاصی از داروها کاربرد دارد.