kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۲۷۲
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
عباس براتی‌پور:

دولت از محافل ادبی شاعران حزب‌اللهی حمایت کند(اخبار ادبی و هنری)

یک شاعر پیشکسوت تاکید کرد که دولت باید از تشکیل و فعالیت محافل رسمی شاعران حزب‌اللهی حمایت کند.


«استاد عباس براتی‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان، با اشاره به سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم  استقبال دستگاه‌های دولتی از جوانان انقلابی و حزب‌اللهی گفت: متاسفانه طیفی از اهالی قلم بی‌نسبت با ایران و دین و انقلاب، تلاش می‌کنند فضای ادبیات کشور را مال خود کنند و شاعران و نویسندگان مومن و حزب‌اللهی را به انزوا برانند.
وی افزود: این طیف که همواره آثارشان با بی‌اعتنایی مردم عادی مواجه می‌شود، به قدرت جوانان هنرمند مومن در خلق آثار حرفه‌ای و مردمی حسادت می‌کنند و و جود نخبگان فرهنگی انقلابی را سد راه اهداف ضد فرهنگی و بازار آثار سخیف خود یافته اند. صاحب کتاب «دل و دریا» افزود: دولت نباید اجازه دهد که جوانان شاعر انقلابی برای آموزش دیدن و انتشار اثر به طیف سکولار ادبیات روی آورند. ارشاد باید هنرمندان جوان را به تشکیل حلقات و محافل رسمی ادبی سوق دهد و برای انتشار آثار بدیع و حرفه‌ای و انقلابی این طیف از فعالان ادبی از طرق مشخص کمک‌های لازم را ارائه نماید.
استاد براتی‌پور همچنین ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب، شاعران مومن با اتکا به خداوند و تلاش وافر توانستند جایگاه ادبیات ایران را ارتقا دهند و هم اینک درخشش ادبیات ایران مرهون بچه مسلمان‌هایی است که در دولت‌های مختلف بی‌مهری دیده اند. بنابراین اگر هم دولت حمایت نکند تنها زحمت جوانان متدین را زیاد کرده است و شاعران بسیجی، راه ادبی  و هنری خود را با موفقیت طی خواهند کرد.