kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۲۶۷
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰
سامانه بارشی جدید امروز وارد می شود

بارش باران و برف از شمال غرب تا شمال شرق

سامانه بارشی که بعدازظهر امروز از شمال غرب وارد کشور می شود تا سه شنبه فعال بوده و گستره آن به شرق و شمال شرق کشور می‌رسد.


مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اعلام این خبر گفت: این سامانه تا فردا در شمال غرب و از فردا تا سه‌شنبه در شمال و شمال شرق کشور فعال خواهد بود و سبب بارش باران و برف، وزش باد، کاهش محسوس دما و اختلال در تردد جاده ها و گردنه های کوهستانی منتهی به این نواحی خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه، افزود: بر این اساس از شامگاه  امروز بارش باران و برف در نیمه شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل و بارش باران در جلگه های گیلان و بارش برف در ارتفاعات و جاده های کوهستانی پیش بینی می شود.
به گفته وظیفه، فردا در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و اردبیل بارش باران و برف، در جلگه‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران و در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی بارش برف خواهیم داشت.
وی با اشاره به بارش باران و برف در خراسان شمالی از دوشنبه بعدازظهر تا سه شنبه، تصریح کرد: بارش برف در جاده‌های کوهستانی شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات غربی و جنوبی گیلان، جنوب مازندران و خراسان شمالی مطابق با زمان های فوق موجب لغزندگی می شود و هنگام تردد در جاده های کوهستانی یاد شده  برای حفظ ایمنی علاوه بر به کارگیری تمهیدات لازم همراه داشتن زنجیر چرخ توصیه می شود.