kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۵۰۰
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
سازمان نجات کودکان:

250 هزار کودک سوری در محاصره تروریست‌ها برای زنده ماندن برگ درخت می‌خورند!

سازمان غیردولتی «نجات کودکان» در گزارشی تکان‌دهنده درباره وضعیت اسفناک کودکان سوری نوشته هزاران کودک سوری در محاصره تروریست‌ها هستند و مجبورند برای زنده ماندن برگ درخت و غذای حیوانات را بخورند.

 سرویس خارجی-

 جهان، کودکان سوری را فراموش کرده. آنها یکی پس از دیگری پرپر می‌شوند، شماری زیر بمباران و گلوله باران پر می‌کشند، عده‌ای در محاصره و در اثر نبود غذا و دارو تلف می‌شوند و عده‌ای نیز در راه فرار به اروپا در دریا غرق می‌شوند. آنهایی هم که به همراه خانواده موفق می‌شوند خود را به اروپا برسانند آنجا گرفتار باندهای قاچاق انسان شده  و به عنوان برده جنسی فروخته می‌شوند.
جهان مقابل این جنایت‌کاری انجام نمی‌دهد. حامیان تروریست‌ها اما روز به روز حمایت سیاسی و تسلیحاتی خود را از آنها بیشتر می‌کنند. کسی به فکر کودکان و رویاهای آنها نیست. روزی نیست که آمار تکان دهنده‌ای از وضعیت اسفبار زندگی هزاران کودک سوری تحت محاصره منتشر نشود. خبرگزاری فرانسه دیروز به نقل از سازمان خیریه «نجات کودکان»  طی گزارشی تکان‌دهنده و تاسف بار نوشت: «250 هزار کودک سوری در مناطق محاصره شده این کشور در وحشت بمباران مرگباری زندگی می‌کنند ودر نبود غذا، کودکان برگ جوشیده شده و غذای حیوانات را می‌خورند در حالی که دائما در وحشت حملات قرار دارند».
«میستی بوسول»، مدیر منطقه‌ای نجات کودکان می‌گوید: «کودکان درست در جایی که تنها چند کیلومتر با امدادرسانان فاصله دارند از کمبود غذا و دارو می‌میرند. خانواده‌ها از مرگ کودکان بیمار سخن می‌گویند و کودکان مجبورند همزمان که از ترس حملات هوایی در ویرانه‌ها پنهان می‌شوند غذای حیوانات را بخورند.»
خیریه «نجات کودکان» در گزارش خود خاطرنشان کرده که کمک‌های ارسالی تنها بخش بسیار کوچکی از نیازهای موجود را پوشش می‌دهند و مردم در مناطق تحت محاصره تکفیری‌ها امکان ترک محل یا دریافت کمک‌های پزشکی را ندارند. این گزارش به شهادت و اظهارات 126 کودک، مادر و پدری که در مناطق تحت محاصره زندگی می‌کند، استناد کرده و فاش می‌سازد که کودکان بیمار می‌میرند در حالیکه دارویی که نیاز دارند در پشت ایست‌های بازرسی می‌ماند.»
این سازمان غیردولتی با استناد به اظهارات افرادی که در مناطق محاصره شده سوریه زندگی و کار می‌کنند، اعلام کرد «ارتباط آنها با دنیای خارج قطع است و گرفتار گروه‌هایی هستند که از محاصره به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کنند.» وی افزود: «بیماری‌های پوستی و گوارشی گسترش پیدا کرده است چون محاصره کنندگان، آب را قطع کرده‌اند و افراد از آب‌های سطحی و اغلب آلوده به فاضلاب استفاده می‌کنند.»
کودکان شهرک‌های شیعه‌نشین «فوعه» و «کفریا» نیز که در ریف شمال شرق استان ادلب مدتهاست که در محاصره گروه‌های تکفیری قرار دارند و به جای بازی‌های کودکانه تنها آرزوی یک «تکه نان» و «جرعه‌ای آب» دارند تا زنده بمانند! طی هفته‌های اخیر گزارش‌هایی منتشر شده که مردم این شهرک نیز در نبود غذا و نان به خوردن گیاه روی آورده‌اند تا زنده بمانند. کودکان تحت محاصره  فوعه و کفریا با برپایی یک تجمع اعلام کردند حتی داشتن یک تکه نان هم برای ما تبدیل به رویا شده است.