kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۴۹۸
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

تردید نکنید آل‌سعود پیرو اسرائیل و ریشه تروریسم در منطقه است

دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان ضمن حمایت قاطع از حزب‌الله لبنان گفت: «مردم دنیا نباید شک و شبهه‌ای داشته باشند که عربستان از تروریسم‌ دولتی اسرائیل حمایت می‌کند.»



«راجا ناصر عباس جعفری» در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: «عربستان به علت پیروی از اسرائیل ریشه اصلی تروریسم در منطقه است.»
وی افزود: «اسرائیل در لبنان از حزب‌الله شکست خورده که عربستان هم در یمن دچار شکست شده است. کمک‌های چهار ساله آل‌سعود به داعش نیز سودی برای این کشور نداشته به همین دلیل عربستان به مخالفت با لبنان روی آورده است.»
«راجا ناصر عباس جعفری» تاکید کرد: «اگر حزب‌الله نبود داعش به کمک عربستان سوریه و لبنان را تصرف کرده بود، این حزب‌الله لبنان است که مسلمانان را از تروریست‌های تکفیری‌ داعش حفظ کرده است.»
به اعتقاد این سیاستمدار پاکستانی روزی خواهد رسید که اعراب از حمایت چشم بسته عربستان پشیمان خواهند شد. گفتنی است حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان از بزرگترین احزاب شیعه پاکستان و حامی حزب‌الله لبنان است.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله نیز با بی‌تاثیر دانستن تروریستی خواندن حزب‌الله گفت که چیزهای مخفیانه‌ زیادی در روابط عربستان با رژیم صهیونیستی وجود دارد.
وی افزود: «عربستان از تکفیری‌ها حمایت می‌کند و هم‌اکنون با رژیم صهیونیستی علناً ارتباط دارد.»
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان این راهم اضافه کرد که حزب‌الله از پشتوانه مردمی بسیار عظیمی در جهان عرب و اسلام برخوردار است.
شورای همکاری خلیج فارس و وزیران کشور اتحادیه عرب در تازه‌ترین خوش خدمتی خود برای رژیم صهیونیستی حزب‌الله لبنان را یک سازمان تروریستی معرفی کردند!
«غالب قندیل» مدیر مرکز مطالعات عربی و بین‌الملل لبنان نیز گفت که «بازی عربستان در لبنان شکست خورده و تنها به نوعی عربده‌کشی تبدیل شده است.»
وی افزود: «حزب‌الله»، جنبشی است که از محبوبیت ویژه‌ای در میان مردم لبنان برخوردار است و نقش‌ حیاتی در زنده‌ نگاه داشتن موضوع فلسطین و حمایت از مقاومت و انتفاضه ایفا می‌کند.
«سرگئي گرینیایف» مدیرکل مرکز تحقیقات و آینده‌نگری روسیه نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد: «تروریست خواندن حزب‌الله از سوی اتحادیه عرب به ابتکار آل‌سعود و خواست رژیم صهیونیستی بوده است.»
وی افزود: «هرگونه بحثی که به حزب‌الله مربوط می‌شود در پشت پرده آن رژیم صهیونیستی قرار دارد.»
در همین رابطه روزنامه سوری «الثوره» نیز نوشت که «بی‌‌شرمی عربستان و متحدان عرب آن در علنی کردن روابط با اسرائیل و سپس معرفی حزب‌الله به عنوان یک سازمان تروریستی این سوال را مطرح می‌کند که آنان برای تکمیل بی‌شرمی‌های خود چه کاری را انجام نداده و چه حرفی را ناگفته باقی گذاشته‌اند؟!»