kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
انتفاضه قدس در اوج

فلسطینی‌ها با 4 عملیات استشهادی 2 صهیونیست را هلاک و 17 نفر را مجروح کردند

در جریان چهار عملیات موفق استشهادی و مقاومتی در شهرهای قدس، تل‌آویو و یافا دو صهیونیست به هلاکت رسیدند و 17 تن دیگر زخمی شدند. شش فلسطینی در جریان این عملیات‌ها به شهادت رسیدند.


 منابع خبری نوشتند، در عملیات‌های روز سه‌شنبه، یک جوان فلسطینی با سلاح سرد در بندر یافا واقع در شمال فلسطین اشغالی 14 صهیونیست را زخمی کرد و از محل حادثه متواری شد.
خبرگزاری قدس در توضیح جزئیات این عملیات نوشت: این جوان فلسطینی که چند شهرک‌نشین را تحت تعقیب قرار داده بود، در جریان انجام عملیات در منطقه «باب‌الساعه» و منطقه «مینا» هر صهیونیستی را که سر راهش می‌دید هدف قرار می‌داد که در نهایت موفق شد 14 شهرک‌نشین صهیونیست را زخمی کند که حال چند نفر از آنها وخیم گزارش شده است.
یک جوان فلسطینی دیگر نیز در شهرک «بتاح تکفا» در نزدیکی تل‌آویو یک صهیونیست را چندین بار مورد اصابت چاقو قرار داد و او را از ناحیه گردن زخمی کرد. مجری این عملیات به ضرب گلوله نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
در یک عملیات مقاومتی دیگر که در قدس اشغالی به وقوع پیوست یک مبارز فلسطینی در حالی که سوار بر موتور بود یک افسر صهیونیستی را به ضرب گلوله به هلاکت رساند و یک نظامی دیگر را هم زخمی کرد و خود نیز در حین فرار از محل حادثه هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و به شهادت رسید. چند ساعت قبل از این عملیات‌های مقاومتی هم یک بانوی 50 ساله فلسطینی اهل قدس که تلاش داشت با سلاح سرد نظامیان صهیونیستی را هدف حمله خود قرار دهد به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.
روز گذشته اما سرنشینان فلسطینی یک خودرو به سمت یک اتوبوس حامل صهیونیست‌ها در نزدیکی شهرک صهیونیستی «راموت» واقع در شمال قدس تیراندازی کردند که در این تیراندازی یک اسرائیلی زخمی شد.
ساعتی بعد از این تیراندازی دو فلسطینی دیگر در منطقه‌ای به نام «باب‌العامود» اقدام به تیراندازی کردند که به هلاکت یک صهیونیست منجر شد، مجریان این عملیات بلافاصله هدف تیراندازی قرار گرفته و به شهادت رسیدند. با شهادت 6 فلسطینی طی دو روز گذشته در کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی تعداد شهدای فلسطینی در جریان انتفاضه قدس که از روز اول اکتبر (9 مهر) آغاز شده به 198 تن رسید.
این در حالی است که تاکنون 37 صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از 500 نفر نیز زخمی شده‌اند.
درگیری فلسطینیان و صهیونیست‌ها با ورود «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا که روز گذشته صورت گرفت تشدید شده است.
تمجید گروه‌های فلسطینی
گروه‌های فلسطینی اما با صدور بیانیه‌ای از عملیات‌های شهادت‌طلبانه اخیر جوانان فلسطینی که به هلاکت دو صهیونیست و زخمی شدن 17 نفر دیگر منجر شد تمجید کردند.
به گزارش خبرگزاری قدس، جنبش حماس اعلام کرد، «عملیات‌های قهرمانانه و شهادت‌طلبانه اخیر از سوی جوانان فلسطینی، بیانگر شکست تمامی تلاش‌ها برای توقف انتفاضه قدس است.»
جبهه خلق برای آزادی فلسطین، جهاد اسلامی و جبهه مبارزه ملی فلسطین نیز با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که عملیات‌های اخیر یک نقطه عطف جدید و دردناک برای اشغالگران است.
هلاکت افسر شاباک
در همین حال خبر رسیده که یک عضو دستگاه اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) نیز در یک عملیات امنیتی در منطقه مجاور نوار غزه به هلاکت رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرده که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد یک افسر شاباک در حین تماس با مزدوران این دستگاه به ضرب گلوله نیروهای خودی در مرز غزه کشته شده است و هلاکت وی به ضرب گلوله فلسطینیان صحت ندارد.