kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴

داعش حمله به شهرهای تونس را از سر گرفت /بوتفلیقه از جامعه جهانی کمک خواست

تروریست‌های داعش حمله به نیروهای امنیتی را در شهر مرزی «بن قردان» از سر گرفته‌اند؛ رئیس‌جمهور الجزایر برای مقابله با تروریسم، از جهان کمک خواست.


به گزارش ایسنا، تروریست‌های داعش حملات گسترده علیه نیروهای دولتی تونس را در منطقه مرزی این کشور و لیبی از سر گرفته‌اند. این درگیری صبح دیروز در منطقه «المعمرات» سه کیلومتری شهر مرزی «بن قردان» و منطقه «بثیری» واقع در حومه شهر «بن قردان» رخ داد.خبرهای اولیه از مرگ پنج مهاجم تروریست خبر می‌دهد و با توجه به حملات سنگین متقابل، احتمال افزایش شمار کشته‌ها در این درگیری‌ها وجود دارد.
به گفته منابع دولتی و ارتش تونس، مقادیری سلاح از تروریست‌ها ضبط شده و 16 مظنون تروریستی نیز توسط نیروهای ارتش بازداشت شده‌اند.
ابتدا، دوشنبه گذشته بود که خبر رسید تروریست‌های داعش به مراکز نظامی شهر «بن قردان» حمله کرده‌اند، اما این حمله شکست خورد و تمام 35 عضو حمله‌کننده کشته شدند.
شمار تلفات نیروهای دولتی هم 10 تن و تعداد غیرنظامیان جان باخته در این حمله تروریستی هفت تن اعلام شده بود.
درخواست کمک
با آغاز حملات جدید اما، «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئيس‌جمهور الجزایر، ضمن محکومیت شدید عملیات داعش در بن قردان، همبستگی خود را با دولت و مردم تونس در این شرایط سخت اعلام کرد.
بوتفلیقه همچنین، از گروه‌ها و دولت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خواست تلاش خود را برای از بین بردن آفت تروریسم افزایش دهند. تونس در همسایگی الجزایر قرار دارد و زمینه‌های نفوذ داعش در این کشور نیز فراهم است.
به اعتقاد کارشناسان، اگر داعش در سوریه و عراق شکست بخورد، در کشورهای شمال آفریقا فعالیت خود را گسترش خواهد داد.