kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۲۷۵
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳

200 عضو داعش به قیام مردم رقه علیه داعش پیوستند

همزمان با قیام مردم شهر «رقه» سوریه علیه تروریست‌های داعش، صدها تن از عناصر این گروه نیز به قیام پیوستند و با آزادسازی بخش‌هایی از شهر، پرچم سوریه را در این مناطق به اهتزاز درآوردند.


رسانه‌های خبری روس اعلام کردند قبل از آنکه ارتش به «رقه» برسد، مردم این شهر دست به قیام گسترده و غافلگیرکننده‌ای علیه عناصر داعش زدند و پایتخت این گروه تروریستی را برای آنها تبدیل به جهنم کردند. خبرها از داخل شهر رقه حاکی است، حدود 200 عضو داعش ضمن اعلام جدایی از این گروه و پیوستن به قیام مردمی در رقه، در گذرگاه‌های ورودی این شهر مراکز ایست و بازرسی ایجاد کردند. تسنیم با اعلام این خبر افزود: در داخل شهر رقه نیز مردم کنترل برخی مناطق را در دست گرفتند و پرچم سوریه را بر فراز ساختمان‌ها در این مناطق به اهتزاز درآوردند.
در مورد شمار دقیق تلفات تروریست‌ها در این شهر گزارشی نرسیده است. شمار زیادی از عناصر داعش نیز برای نجات جان خود، به گذرگاه «باب الهوی» رفتند، اما سربازان ترکیه از ورود آنها به خاک ترکیه جلوگیری می‌کنند. در تیراندازی نظامیان ترک، هفت نفر که تلاش داشتند به سمت این گذرگاه پیشروی کنند، کشته شدند.
از استان حمص نیز خبر رسیده، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت به سمت شهر باستانی «تدمر» که تحت اشغال تروریست‌هاست، پیشروی کرده‌اند.
ارتش سوریه در این پیشروی، توانست بر تپه‌های راهبردی در اطراف «القرتین» سیطره پیدا کند. در این عملیات هم ده‌ها تروریست کشته و یا زخمی شدند.
از استان حلب نیز خبر رسیده، تروریست‌های تکفیری با ده‌ها گلوله خمپاره شهر حلب را هدف قرار دادند و در نتیجه این حملات، 13 غیرنظامی کشته و 40 نفر نیز زخمی شدند.
پیشروی نیروهای کرد طرفدار دولت دمشق نیز در استان رقه همچنان ادامه دارد.
کارشناسان می‌گویند، برخلاف مقاصد آمریکا، آتش‌بس به نفع نیروهای دولتی سوریه و مقاومت تمام شده است و این نیروها از فرصت به دست آمده برای ریشه‌کن کردن تکفیری‌ها استفاده می‌کنند. آتش‌بس شامل دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره نمی‌شود.
ادامه شیطنت‌های آمریکا
به گزارش ایسنا، منابع نظامی وابسته به «نیروهای دموکرات سوریه» که متشکل از کردهای طرفدار دولت دمشق است، دیروز اعلام کردند، آمریکا احداث یک پایگاه جدید را در مناطق شمالی سوریه آغاز کرده است.
پایگاه اینترنتی کردی موسوم به «یاس نیوز» با اعلام این خبر افزود، آمریکا پس از به پایان رساندن گسترش باند فرودگاه «الرمیلان» در استان حسکه، اکنون عملیات احداث یک پایگاه هوایی دیگر در جنوب شرق کوبانی واقع در نزدیکی مرزهای ترکیه را آغاز کرده است و ده‌ها کارشناس و مهندس فنی آمریکایی در این پروژه شرکت دارند.
قبلا نیز مسئولان کرد سوری اعلام کرده بودند که هلی‌کوپترهای آمریکایی از پایگاه «الرمیلان» برای اهداف لجستیکی و حمل‌ونقل استفاده می‌کنند.
هنوز دقیقا هیچ کس نمی‌داند که واشنگتن با توسعه پایگاه‌ها در منطقه کردنشین سوریه، چه توطئه‌ای را در سر دارد.