kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۲۷۳
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
فرزند جمال عبدالناصر:

حزب‌الله سپر امت است و آل‌سعود خائن به جهان عرب

فرزند رئیس‌جمهور اسبق مصر با اشاره به هجمه گسترده مرتجعین عرب علیه حزب‌الله لبنان تأکید کرد، حزب‌الله سپر امت عربی است و آل‌سعود خائن به جهان عربی است.


عبدالحکیم عبدالناصر» فرزند «جمال عبدالناصر» رئیس‌جمهور اسبق مصر که از محبوبیت زیادی در نزد مردم این کشور برخوردار بود در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قاهره گفت: «حزب‌الله سپر محافظ امت عربی شمرده می‌شود، به خصوص پس از جنگ 2006 که خسارات سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد کرد.» وی افزود: «بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس علیه حزب‌الله انحراف جهان عرب است و این تصمیم باعث دامن زدن به اختلافات طایفه‌ای است و در نهایت نیز به نفع رژیم صهیونیستی تمام می‌شود.»
عبدالحکیم عبدالناصر این را هم گفت که امت عربی، خائنان عرب و در رأس آن حکام آل‌سعود را که خدمتگزار صهیونیسم هستند مجازات خواهند کرد.
وی گفت: «حزب‌الله» یکی از بزرگ‌ترین جنبش‌های مقاومت ضدصهیونیستی در منطقه است و در طول تاریخ موجودیتش به دلیل ایثار و مقاومت مورد هجمه دشمن اسرائیلی بوده است.
عبدالناصر اضافه کرد، «حکام سعودی که سرکردگی تجاوز علیه سوریه و ملت آن را برعهده دارند با پول و سلاح از تروریسم حمایت می‌کنند و از طریق بیانیه خود در شورای همکاری قصد توجیه خیانت‌های خود و ملاقات‌ها و بلکه اتحادشان با اسرائیلی‌ها علیه سوریه و مقاومت را داشتند.
وی تحولات منطقه را «نزاع عربی اسلامی با پروژه صهیونیستی، آمریکایی و سعودی» توصیف کرد و گفت: «این پروژه حفاظت از امنیت رژیم صهیونیستی را مدنظر دارد تا دوره اشغالگری این رژیم بر مقدسات فلسطین طولانی‌تر شود.»
گفتنی است جمال عبدالناصر رئیس جمهور اسبق مصر از رهبران مردمی و محبوب مصر بود که کانال سوئز را ملی اعلام کرد. وی از بنیانگذاران جنبش عدم تعهد نیز هست. وی معتقد بود کشورهای عربی، اسلامی باید استقلال و تمامیت ارضی خود را حفظ کنند و به زیر سلطه بیگانگان نروند.
قدردانی از حزب‌الله
با وجود تشدید خصومت‌ورزی رژیم آل‌سعود با مقاومت لبنان و کینه‌توزی بی‌سابقه وهابیون از جنبشی که اسطوره شکست‌ناپذیری غاصبان فلسطین را درهم شکست، موج همبستگی مردمی با حزب‌الله همچنان درحال گسترش است. در جریان برگزاری مراسم بزرگداشت شهید فرمانده «علی فیاض» معروف به علاء در شهرک انصار در جنوب لبنان که یکشنبه شب برگزار شد صحنه‌های زیبایی به نمایش درآمد.
در جریان این مراسم که با سخنرانی سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله همراه شد تصاویری به نمایش درآمد که بیانگر تشکر حامیان مقاومت در تونس، الجزایر، عراق و فلسطین و مواضع آنها در حمایت از مقاومت و محکومیت تصمیمات خصمانه شورای همکاری خلیج‌فارس و شورای وزیران کشور عرب است.
نمایندگان ملت‌های فلسطین، تونس، الجزایر، عراق پارچه نوشته‌هایی در دست گرفته بودند که روی آنها نوشته شده بود «حزب‌الله متشکریم.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان در این مراسم تأکید کرد: «ما در عراق و سوریه حضور داریم و علیه گروه‌های تروریستی، تکفیری می‌جنگیم و خطاب به برخی از مقامات کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس می‌گویم اگر مقاومت اسلامی در این کشورها نبود امروز داعش در داخل کاخ‌های شما بودند و زنان شما را اسیر گرفته بودند.»
وی افزود: «هیچ کس از شما انتظار اقدام پسندیده‌ای ندارد ولی واقعاً چرا تا این اندازه دشمنی می‌کنید. شما برای مقابله با تروریسم تاکنون چه اقدام مثبتی انجام داده‌اید؟ اگر ما تحت فرماندهی آمریکا می‌جنگیدیم هرگز ما را تروریسم نمی‌خواندند.»
سیدحسن نصرالله این را هم گفت: که «می‌دانید چرا سعودی‌ها از حزب‌الله خشمگین هستند؟ زیرا عربستان سعودی در سوریه، یمن، لبنان و بحرین شکست خورده و به اهدافی که می‌خواسته نرسیده است.»
دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد، «هر کس که بخواهد روابطش را با اسرائیل عادی کند مطمئن باشد که با اسرائیل سرنگون خواهد شد.»