kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۲۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳

نیویورک تایمز: جمهوری‌خواهان برای حذف ترامپ دست به جیب شدند!

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت جمهوریخواهان آمریکا برای نجات حزب، از شر «دونالد ترامپ» که از همین حزب نامزد شده تلاش گسترده‌ای را به شکل جمع‌آوری پول آغاز کرده‌اند.


دونالد ترامپ همچنان پیشتاز رقابت‌های درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و ظاهرا هر چه دلقک بازی بیشتری می‌کند در ایالت‌های مختلف آمریکا محبوب‌تر می‌شود.چندی پیش  «مارکو روبیو» دیگر نامزد حزب جمهوریخواه وی را «دلقک» خطاب کرده بود که در مقابل، ترامپ نیز گفته بود «روبیو» را نباید جدی گرفت چون او یک «توله سگ» است.حال نیویورک تایمز نیز در گزارشی از اتحاد جمهوری‌خواهان برای حذف ترامپ خبر داده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، نیویورک تایمز در گزارشی به قلم«مت فلِگِنهایمِر» و «مگی‌هابرمن» نوشت: «موفقیت‌های اخیر «دونالد ترامپ،» موجب شد وی به بخت اول این حزب برای راهیابی به انتخابات عمومی ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شود.  تعداد قابل توجهی از هم حزبی‌های ترامپ از انتخاب نهایی وی وحشت دارند و تلاش گسترده‌ای را برای جمع‌آوری میلیون‌ها دلار حمایت مالی برای متوقف کردن وی آغاز کرده‌اند.»
این گزارش می افزاید: «جمهوری‌خواهان تلاش می‌کنند دست‌کم ۱۰ میلیون دلار کمک مالی در ایالت فلوریدا و چند میلیون دلار دیگر در ایالت الینوی برای تبلیغات گسترده علیه این میلیاردر جنجالی جمع‌آوری کنند.
این پول صرف نشان دادن چهره خطرناک ترامپ خواهد شد. ترامپ برای کسب بیشترین تعداد نمایندگان مردمی در این دو ایالت نیازمند کسب بیشترین آراء است و مخالفان وی نیز تلاش می‌کنند تا در آخرین فرصت‌های ممکن به وی ضربه بزنند.
انتخابات مقدماتی هفته قبل نشان داد که ترامپ برای رسیدن به انتخابات عمومی، رقیب سرسختی به نام «تد کروز» دارد.
فاصله ترامپ و کروز بسیار اندک است و ناکامی در یک ایالت می‌تواند صدها نماینده مردمی را به سمت کمپ انتخاباتی رقیب سرازیر کند. ایالت‌های باقیمانده در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا از لحاظ تعداد نمایندگان مردمی دارای اهمیت بیشتری است و برای ترامپ و کروز سرنوشت‌ساز خواهد بود.